Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den Computerworld d. 12. december 2003.
Telmore er selskabet, der mere end nogen andre har sat dagsordenen for det danske mobilmarked 2003. I årets løb har det formået at starte en priskrig af karat og få de store etablerede selskaber til at ændre forretningsstrategi og løbe efter lavprismarkedet.
TDC, Orange, Telia, Sonofon har således alle lanceret produkter, der i form og idé ligner Telmores "tank billig taletid på nettet"-koncept. Det er kommet forbrugerne til gode. Priserne er styrdykket, så en SMS nu fås for 20 øre og et minuts tale for under en krone.
Selskabet præsenterede samtidig et flot regnskab, der viser, at omsætningen på et år er vokset fra 27 millioner til 175 millioner kroner, og at det er gået fra et underskud på 19,7 millioner til et overskud på 31 millioner.
Succesen er også afspejlet i IT og Telestyrelsens rapport fra det danske telemarked, der viser en 197 procents stigning i antallet af abonnenter fra 69.239 tilmeldte i andet halvår 2001 til 206.004 Telmore-abonnenter i andet halvår 2002. I foråret fik selskabet endnu et anerkendende nik, da TDC købte sig ind som mindretalsaktionær.