Sikker marketing fra Cybercity

Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den Computerworld d. 30. august 2002.


Som den første internetleverandør tilbyder Cybercity centrale sikkerhedsfunktioner for alle private internetbrugere. Ydelsen bruges også til aktivt at markedsføre Cybercity.

Centraliserede sikkerhedsfunktioner er den nye konkurrenceparameter for internetudbyderen Cybercity, der tilbyder centraliseret antivirus, sammen med en central firewall til alle virksomhedens privatkunder.
Dermed får kunderne et ekstra sikkerhedsniveau, som kan tage noget af presset fra lokale firewalls og antivirus. Cybercity siger dog, at løsningen i mange tilfælde helt vil kunne erstatte den lokale sikkerhedssoftware.
Efterhånden er det de sekundære ydelser, som er konkurrenceparametre for de forskellige internet-leverandører. For priser og hastigheder er næsten ens for alle.
Flere internet-leverandører har sikkerhedsydelser i form af favoritpriser på personlige firewalls og antivirus, men Cybercity er den første leverandør på det danske marked, der tilbyder centraliserede sikkerhedsløsninger til alle kunder.
Teknisk direktør i Cybercity Jesper Hansen siger:
- Vi mener, at sikkerhed er en vigtig markedsføringsparameter, og vi mener dertil, at denne løsning vil kunne give vores bredbåndkunder øget sikkerhed.
Behold lokal sikkerhed
Løsningen, der kaldes HackerSmacker, består af en central firewall med tre sikkerhedsniveauer, hvor det højeste sikkerhedsniveau kun slipper e-post og http-trafik igennem.
Al datatrafik scannes for vira og orme, hvilket sker ved en intern redigering (proxy-server) af datatrafikken, sådan at både ftp-, nntp- og http-baserede dataoverførsler scannes. Dertil scannes al e-post-trafik.
Cybercity gør opmærksom på, at løsningen ikke er en erstatning for lokal sikkerhed på en computer, idet vira stadigvæk kan komme ind i systemet via disketter eller cd-rom'er.
- Vi tager et ansvar med vores sikkerhedsydelse, men med hensyn til sikkerhed er der ingen 100 procent garantier, så brugeren skal stadigvæk være sikkerhedsbevidst.
Det overvejes at indføre spærring mod uønsket e-post (spam) og mulighed for at kunne fjerne e-post med decideret pornografisk indhold.

Billedtekst:
Cybercity bruger sikkerhed som en markedsføringsparameter. - Men med hensyn til sikkerhed, er der ingen 100 procent garantier, så brugeren skal stadigvæk være sikkerhedsbevidst, siger Cybercitys tekniske direktør Jesper Hansen.
FOTO: TORBEN KLINT




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ed A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere