Pinkfloor giver Motorola ansigtsløft

Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den Computerworld d. 15. marts 2002.


Motorola vil have fingrene i det unge mobilpublikum. Det stod klart, da den amerikanske producent af mobiltelefoner onsdag præsenterede deres nye PartyMoto-kampagne. Det er de danske teenagespecialister fra koncepthuset Pinkfloor, der står bag ansigtsløftet.

Hannover: Glitter, glam og gang i den. Det er nøglebegreberne i Motorolas nye kampagne, der skal lokke de mobile teenagere væk fra konkurrenten Nokia.
Kampagnen, der blev præsenteret på årets Cebit-messe, er udtænkt af de danske specialister i interaktiv web- og mobilunderholdning for teenagere, Pinkfloor.
Pinkfloor, der bedst er kendt for BITCH-spillet på DR's hjemmesider, har siden efteråret arbejdet på kampagnen, der i første omgang skal re-lancere Motorolas T-191-model som fremtidens telefon til de europæiske teenagere.
Den skulle bruges til noget.
Konceptet er omfattende og udspiller sig både online og fysisk.
Nøgleordet er individualitet og signalværdi. Pinkfloor har hentet inspiration i Japan og fundet en række ting til at udsmykke telefonerne med.
Udover udskiftelige covers, som også Nokia har haft stor succes med, skal Motorolas ungdoms-telefon nu også udsmykkes med små antenneringe, der med alt fra fjer og similisten over til små Peter Plys-figurer signalerer brugerens stil.
Ud over udsmykningen til antennen kan Motorola-teenagere i fremtiden også pryde deres telefoner med et væld af klistermærker og skulderremme.
Kampagnen omfatter samtidig to web-steder. Hellomoto.com, hvor der kan hentes ringetoner og screensavers, og Partymoto.com, hvor brugeren kan kaste sig ud i det omfattende multi-user web-spil The party game. Her skal spillerne designe deres egen figur fra hårfarve til fodtøj og danse, chatte og bagtale sig igennem et tegneserieunivers af celebrities, glamour og mode.
Blondines ret at tale
Motorola og Pinkfloors ungdomskoncept bliver i første omgang lanceret i England og Tyskland. I løbet af foråret kommer yderligere otte europæiske lande til.
Folkene hos Pinkfloor indrømmer, at det er har været noget af en prøve at stable konceptet på benene i løbet af bare tre måneder.
- Det er en udfordring teknisk at komme op i så mange lande på en gang, og spillet er så omfattende, at vi hele tiden skulle udfordre de tekniske grænser, siger administrerende direktør hos Pinkfloor, Camilla Lyngbo Hjort.
Teknikken er ikke det eneste, der blev udfordret i udviklingsprocessen, også den amerikanske indstilling til teenagere skulle revideres.
- Vores univers er befolket med playboys, homies og blondiner, og selvom Motorola har været meget positive over for vores koncept har vi nogle gange skullet presse lidt på for at få amerikanerne til at acceptere, at unge ikke altid siger putte-nutte og politisk korrekte ting til hinanden. For at ramme de unge skal humoren have lidt "edge", siger hun.

Billedtekst: Motorola satser på unge mobilbrugere. Den amerikanske mobilproducent har i samarbejde med danske Pinkfloor udviklet en kampagne, hvor teenagere med smykker og et omfattende web-sted får mulighed for at bruge deres mobiltelefoner til at signalere, hvem de er. Nederst de tre piger bag Pinkfloor: Fra venstre Ann Lykke Kjær, Katharina Berg og Camilla Lyngbo Hjort. Foto: Torben Klint




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ciklum ApS
Offshore software- og systemudvikling.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere