Avatar billede TinusPedersen Nybegynder
17. juni 2014 - 20:17 Der er 6 kommentarer

Fra HHD til SSD

Hej

Da jeg har i sinde at købe en SSD-disk, har jeg nogle spekulationer

Jeg har en Asus K53SV med Windows 7 64-bit.

Mine tanker går derfor på om det er muligt at få mit windows med over i den nye SSD, da jeg jo har "rettighederne" til windows?

Mvh Tinus
Avatar billede KHHP Juniormester
17. juni 2014 - 20:59 #1
Det korte svar er ja.

Det lange svar er at skal du bruge et værktøj der kan klone indholdet af din harddisk, såfremt du gerne vil have dine data med, jeg anbefaler CloneZilla.
Alternativt laver du et sæt recovery-dvd'er eller en recovery-USB via det software der ligger på maskinen til at udføre denne handling og derfra kan du så geninstallere det medfølgende Windows 7 på din SSD. Det var det jeg gjorde med min HP bærbare da jeg skiftede til SSD.
Avatar billede TinusPedersen Nybegynder
17. juni 2014 - 21:21 #2
Mange tak for dit svar!

Hvad hvis vi antager at jeg er ligelglad med mine data (dokumenter osv), og bare ønsker styresystemet med det, det indebære, hvordan kan jeg så gøre det?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juni 2014 - 21:51 #3
Avatar billede TinusPedersen Nybegynder
17. juni 2014 - 22:18 #4
Ville det ikke kræve at mine nye SSD-disk var tilsluttet computeren? - hvis ja, hvordan?
Avatar billede sky Nybegynder
18. juni 2014 - 08:35 #5
Den tilsluttes via USB i første omgang. Når data så er flyttet over, så sætter du SSD´en i din PC - og så bootes op på SSD som nyt C drev.

Det er faktisk meget nemmere end jeg troede :-). Alle genveje, stier, DLL filer m.v. peger korrekt.
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2014 - 09:59 #6
#4 Der plejer at følge et sæt kabler med, til at overføre indhold fra HDD harddisk til SSD.