Avatar billede anskov Mester
06. juni 2014 - 16:00 Der er 11 kommentarer

Forskellige bluescreens

Hej Alle

Jeg har fået et nyt grafikkort (R9 280X og havde før HD5850).
Jeg havde lidt problemer med at installere min AMD driver...så jeg forsøgte at fjerne alle driverne med DDU (Display driver uninstaller). Problemet er bare at når jeg har forsøgt kørt DDU frøs det og den stod bare en time, hvor jeg til sidst blev nødt til at stoppe programmet (Har kørt det i safemode).
Nu er der så bare sket det at jeg mødes med en 3 forskkelige bluescreens.
https://www.dropbox.com/s/ziq7e3qs7lb39pn/WP_20140602_21_35_19_Pro.jpg
https://www.dropbox.com/s/a0mz02eoorq0dpb/WP_20140602_22_15_25_Pro.jpg
https://www.dropbox.com/s/65smscu86u2jfwx/WP_20140605_23_11_41_Pro.jpg
Mit andet problem er så også at nå jeg prøver at installere den nye AMD driver 14.6, så er den rigtig lang tid om at installere og når programet er færdig, får jeg en log med at der har været problemer med installationen og Display driver samt HDMI Audio driver ikke kunne installeres.
Det skal så siges at til trods for at Driveren ikke bliver installeret korrekt, så kan jeg alligevel spille og gå ind i Catalyst center.

Jeg tror DDU har rodet hele mig reg kartotek op...men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.

Jeg har kørt CCleaner og Windows regestry tool efter mit problem opstod, uden held.

Håber nogen kan hjælpe.

Søren
Avatar billede Blueeyez Mester
06. juni 2014 - 17:44 #1
Kan se 2 evt årsager til følgende.

1 er din harddisk beskadiget? Evt åbn dette program og se hvad der skrives om den:
http://www.harddisksentinel.com/hdsentinel_pro_portable.zip

Der skal ikke installeres og du behøver ikke at købe en licens for at se det.

Dernæst har du nok ret i at du har gjort mere skade end gavn og derfor vil det nok være bedst at geninstallere windows. Dernæst så er Ccleaner et program du bruger på eget ansvar.. Dermed er det ikke dårligt, men farligt hvis man ikke ved hvad man siger den skal rydde op i.

Hvis nu din harddisk er beskadiget vil jeg anbefale at du køber en ny og installere windows derpå.
Avatar billede anskov Mester
06. juni 2014 - 22:00 #2
Jeg har prøvet at hente tre forskellige versioner af harddisk sentinel, men hver gang jeg prøver at åbne programet sker der ikke noget desværre.

Ok, hvis jeg skal geninstallere windows, hvad er så klogest?
At installere på samme harddisk hvor min gamle windows ligger...Det er en gammel harddisk og der er ikke meget plads tilbage 25 gb ca.

Jeg har købt en hel ny 3TB for en måned siden, vil det være klogt at ligge windows her?

Eller skal jeg købe en SSD harddisk 120GB 500kr og ligge windows her?

Hvad vil være nemmest? Og vil en geninstallering af windows fikse mit reg katalog problem (hvis altså det er det der er gået helt galt)?
Avatar billede Blueeyez Mester
06. juni 2014 - 22:35 #3
Bekymrer mig at windows ikke vil køre hdsentinel.. Du kører vel filen hdsentinel.exe? Har du prøvet i fejlsikret tilstand?

Du skal først og fremmest finde ud af om din harddisk er beskadiget, men lyder mest som registreringsdatabasen og windows er skadet..

Det er op til fig om du vil bruge en hdd med kapacitet eller en ssd med hastighed men tjek den nuværende først.. Hdsentinel kan hentes i dos version som kan brændes over på en cd eller usb nøgle fra en anden pc.. Derefter er det bare at boote op på den.
Avatar billede anskov Mester
07. juni 2014 - 09:25 #4
Har prøvet at starte op i fejlsikret tilstand, men hdsentinel vil ikke starte...prøvede at starte andre programer jeg har liggende på C: drevet og de starter op fint.
Avatar billede Blueeyez Mester
07. juni 2014 - 10:06 #5
Lyder mærkeligt. Prøv at brug hdsentinel dos version:

http://www.hdsentinel.com/hdsdos/hdsdosi.zip

Hvis du har en cd/dvd så kan du brænde denne fil derpå:

http://www.hdsentinel.com/hdsdos/hdsdos_cd.zip

Husk at brænde det som et image og ikke som data disk!

Vil nok råde dig til og gøre det fra en anden pc.
Avatar billede anskov Mester
07. juni 2014 - 10:31 #6
Hmmm vil ikke, den siger jeg skal tjekke om programmet kan køre på windows 64bit
Avatar billede anskov Mester
07. juni 2014 - 10:43 #7
og som jeg kan se så burde det ikke være noget problem i følge deres hjemmeside uanset om man køre 32 eller 64 bit
http://www.hdsentinel.com/compatibility_os.php
Avatar billede anskov Mester
07. juni 2014 - 10:48 #8
Jeg har prøvet at kører HDDScan og når jeg laver en SMART scan på mine 4 harddiske, så kommer den tilbage med grønt lys i alle punkter og ingen anmærninger på alle fire harddiske.
Avatar billede Blueeyez Mester
08. juni 2014 - 03:32 #9
Okay, men så vil en formatering/geninstallering nok være på sin plads.. Hdscan stoler jeg ikke helt på, da jeg ofte har fået andre oplysninger og mere korrekte af hdsentinel (brugt det i nogle år til og teste harddiske) og derfor undrer jeg mig over det senarie du oplever.
Avatar billede anskov Mester
08. juni 2014 - 08:56 #10
Jeg fandt følgende måde i går hvordan man kan reinstallere Windows...tror du det er tilstrækkeligt?
http://www.sevenforums.com/tutorials/3413-repair-install.html
Jeg kunne ikke forstå hvorfor min USB kortlæser ikke fungerede i går (skulle overføre nogle filer)...indtil at jeg tænkte det nok var fordi at jeg skulle ind i diskhåndtering og ændre drevbogstav (har lige installeret en ny harddisk så den har nok taget bogstavet)...der blev min computer bare ved med at skrive "der oprettes forbindelse til virtuel disk" og den kom ikke videre...så endnu en mærkelig fejl.
Avatar billede Blueeyez Mester
08. juni 2014 - 19:26 #11
Du skal lave en ny installation. Der er ingen nem løsning og en nem løsning kan give flere problemer hvilket ikke er nødvendige ;-)

Jeg kører ikke selv windows, men en formatering er vel en formatering.

Tag den nye harddisk ud og sæt den i efter formateringen. Husk en formatering sletter alt!