Avatar billede Guldsmeden Juniormester
03. juni 2014 - 11:01 Der er 6 kommentarer

Bedre sikkerhed med Windows 8,1?

Har netop rebooted min bærbare med henblik på at fjerne en virus, der havde overtaget browseren og sendt mig irriterende reklamer på halsen. Samtidig opgraderede jeg styresystemet fra Windows 7 til 8,1 når jeg nu var i gang, og det var egentlig meningen at jeg samtidig ville installere et effektivt antivirusprogram, men er det egentlig nødvendigt med 8,1 som efter sigende skulle have bedre sikkerhed indbygget hjemmefra?

Indtil videre har jeg da været forskånet fra angreb, men hvad er jeres erfaringer og anbefalinger med 8,1?
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. juni 2014 - 11:26 #1
Det er fuldkommen afhængigt af hvad du bruger din Pc. til jeg har kørt på en Windows 8 i et helt år uden ekstra beskyttelse det første jeg prøvede var at installere MSE "Microsoft Secure Essentiel" og fik at vide at den allerede var en del af Win 8! jeg har så ikke gjort mere ved dette "og jeg har ikke haft et eneste problem" men dette beror også på at jeg altid fravælger de tilbud om ekstra programmer der kommer med som F.eks. Som Ask og Crome O.S.V. Jeg vil selv bestemme hvad der skal installeres.!

Ps. på det afhænger af din måde at bruge din Pc. på
Avatar billede Guldsmeden Juniormester
03. juni 2014 - 11:42 #2
Jeg bruger min PC til lidt af hvert, men har vist et meget almindeligt forbrug: Mails, Facebook, lidt billedbehandling, lidt poker og Netbank mv.

Før jeg opgraderede til 8,1 brugte jeg gratisprogrammet Avast, som jeg ellers aldrig har haft problemer med. Nogle har anbefalet, at jeg anskaffer købeprogrammet Bullguard, men den investering vil jeg da ikke ind i, hvis den er unødvendig.
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. juni 2014 - 11:51 #3
Gratis antivirus programmer er jeg næsten sikker på vil være nok til dit brug Hvis du altid vælger flueben fra i tilbud "Det er jo dig og ikke andre der bestemmer hvad du downloader"
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2014 - 14:14 #4
Hvis du ikke vil købe noget, så er Avast faktisk noget af det bedste, og så kører også den gratis version Realtime. Desuden vil jeg anbefale Malwarebyte, og eller Superantiskyware. Gratis virsionerne af de programmer, skal man selv starte op, når man synes. Premium versionen af Malwarebyte koster 146 kr. for et år, det synes jeg er ok for at det køre Realtime.
Intet program, gratis eller købt, kan give 100% beskyttelse. Men den slags programmer finder faktisk en hel del "snavs" Og hvorfor ikke gøre noget selv, for at eliminere risikoen for, at der f.eks. ikke kikkes med, når man går i banken?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. juni 2014 - 16:02 #5
#4 Malwarebytes har normalt livstids licens når man køber denne.
Det har den i hvert fald her:
http://www.datahuset.dk/index.html?http://www.datahuset.dk/antivirus/586-malwarebytes-anti-malware-pro.html
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2014 - 16:32 #6
Det er dog underlig, når den officielle side ikke tilbyder det samme. Jeg har også en livslang, men det mener jeg var fra den officielle side. Men er den go nok, så er det bare med at hoppe på.