Avatar billede Bullitt Nybegynder
02. juni 2014 - 12:52 Der er 7 kommentarer

Windows Server 2008 R2 på HP Proliand

Hejsa Eksperter.

Jeg er lige nu ved at installere Windows 2008 R2 Enterprise på en HP Proliant DL380p Generation 8

Problemet er at når jeg kommer til installationen hvor jeg skal vælge hvilken Partition det skal installeres på viser den intet, og den skriver den mangler en driver til Mass Storage.

Jeg kan ikke finde den specifikke driver de mener den skal bruge, håber der er nogen der kan bidrage med noget viden

pft.
Avatar billede chalde Seniormester
02. juni 2014 - 13:12 #1
Du kan finde driveren under "driver - storage controller" her:
http://goo.gl/tbm5Al
Du skal formentlig også have konfigureret dit array først.
02. juni 2014 - 14:00 #2
Brug Intelligent Provisioning.

Hvis du kender Smart Start fra tidligere ProLianter, så hedder det nu IP, og ligger på i flash RAM på systemboardet.
Du skal trykke F10 under POST, for at komme ind på IP.

Du skal blot sætte dit medie i, f.eks DVD. og vælge OS i IP.
Nu om dage vlæger du 2008, så smager den selv på mediet og finder ud hvilken version, det er.

IP installerer alle de drivere og værktøjer der er behov for.

Efter OS installation, vil jeg anbefale at du henter seneste SPP (Support Pack for ProLiant), og får kørt driver og BIOS/FW opgradering.
IP har måske ikke nyeste drivere, BIOS of FW.
IP kan kun opgraderes fra IP, hvis du giver IP adgang til Internettet.

Med FW 1.4 på ILo kan den rapportere HW fejl direkte til HP, uden brug af servere med phone home SW. Der ligger nu I ILo.

Du skal have et HP passport, for at kunne hente SPP'en.
Og du skal også have Passport for at kunne se din(e) hw produkter i HP Support Center.
www.hp.com/go/hpsc

link til overblik over IP:
http://www8.hp.com/us/en/products/server-software/product-detail.html?oid=5219984#!tab=features
Avatar billede Bullitt Nybegynder
02. juni 2014 - 14:31 #3
Super Rogerrabbit!

Bare lige et par få spørgsmål, vi er enige om at det IP kan er at installere de drivere der passer til den HW der nu engang er tilstede i enheden.?

Hvornår i processen kommer den til valg af det OS man ønsker at installere, og er det en mulighed at gøre det via USB?
02. juni 2014 - 15:25 #4
Jeg har desværre ikke haft mulighed for at installere OS på en Gen 8, selv :(

Så min viden om Gen 8, og IP er generel.

Ja IP, installere OS, Drivere og værktøjer for dig. Det har Smart Start altid gjort, og gør det stadig, selv om den hedder IP i dag.

Jeg ved ikke hvornår i processen den spørger, men bare rolig den spørger, og du skal ikke vælge så detaljeret som man skulle tidligere, da fik man en lang liste, og man skulle svare meget korrekt. Det skal man ikke længere :).

Bemærk, med ILo 4, som er i Gen 8, kan den køre agentløs. Jeg vil tro den spørger om du vil det. dvs. du behøver ikke at installere Insight Agenterne længere, for at overvåge hardwaren. Det klarer ILo'en nu.

ILo 4 Direct connect:
http://h20195.www2.hp.com/V2/GetPDF.aspx%2F4AA5-1433ENW.pdf

Og, jeg tror (er overbevist) om at den kan installerer fra USB.
Den kan installerer fra næsten hvad som helst.

Jeg havde et link til noget godt dokumentation, jeg prøver om jeg kan finde det.
02. juni 2014 - 15:30 #5
Link fundet :)
http://h18000.www1.hp.com/products/servers/technology/whitepapers/proliant-servers.html

Der er masser af godt læse stof, hvis du vil vide noget mere om ProLianter m.m.
Avatar billede Bullitt Nybegynder
02. juni 2014 - 15:43 #6
Endnu engang ca spot on Roger...

Jeg kom selv længere frem i pocessen, og det virker fint med USB osv, hvis man da bare kunne vælge Dansk... Den kommer nemlig frem med en drop down lise hvor jeg kan vælge sprog og layout osv. MEN, Dansk er bare ikke en valgmulighed selvom jeg ved at der for partitionen ligger dansk på denne :( Der er dog alle mulige ander sprog så som svensk og alt mulig andet.
03. juni 2014 - 11:38 #7
Nej dansk er ikke muligt.

jeg er ved at finde/skrive lidt flere tip & triks, og lidt flere links til dig.

bla. supplementer til SPP'en.