Avatar billede Jakob888 Nybegynder
31. maj 2014 - 23:50 Der er 3 kommentarer

Formatering af windows 8 pc

Hej :-)

Er i øjeblikket i gang med at formatere en nyere windows 8 pc (Model acer), da den trængte til at blive frisket op. Som regel er det dog hurtigt overstået, men ikke denne gang. Den var nået omkring 25 procent efter 7 timer. I forhåbning om at genstarten den ville løse problemet valgte jeg så at trykke på slukknappen og genstarte. Hvilket jeg nok aldrig skulle have gjort. Nu kan den slet ikke starte og jeg for denne besked: Logfil: C:\Windows\System32\Logfiles\Srt\SrtTrail.txt.

Er der nogen der kender til dette og hvad der evt du skal gøres for at løse det? Der fulgte ingen cd med til computeren for installering af software osv, så regnede med at det hele ligesom lå på selve drevet et sted og automatisk blev sat i gang under formatering. Men umiddelbart vil jeg skyde på der har været noget helt galt med harddisken siden det tog 7 timer for at nå 25 procent. Dog kan min nuværende situation med computeren skyldes min fejl ved at genstarte.

Ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre? Har ikke selv pc.

Ville dette være en løsning: http://www.spywareinfoforum.com/topic/135228-windows-8-64-bit-pc-wont-boot/

Håber på at få svar og hjælp :-)

mvh

Jakob
Avatar billede claes57 Ekspert
01. juni 2014 - 09:30 #1
I den tråd prøvede de værktøj til at finde fejl på disk og system, men ingen løsning. Maskinen kom til reparatør.
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. juni 2014 - 09:58 #2
På alle de Fabriks konfektionerede Pc'er med Windows 8 jeg har været i forbindelse med har det under første opstart været muligt at fremstille Gendannelses DVD'er
I stil med dette som er en ASUS men kunne sagtens være andre mærker
http://gratisupload.dk/vis_billede/710913/
Jeg vil anbefale at du låner en tilsvarende Win 8 DVD og kører en reparation!
Avatar billede Antlars Novice
01. juni 2014 - 10:56 #3
Helt rigtigt.
-Og hvis man gør sig den ulejlighed at læse brugsanvisningen fra fabrikanten, så står der højt og tydeligt at det første man skal gøre, er at lave en systemgenoprettelses-disk (systemreparations-disk).-Det er en ting som mange springer over, og sidenhen fortryder.