Avatar billede powerpoint Nybegynder
17. maj 2014 - 10:46 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Hvilket tegn dækker over hvilken som helst tekst

Hej Eksperter :-)
Jeg har et Excel ark hvor jeg gerne vil have 2 udsagn rigtige for at returnere en værdi og en anden hvis udsagnet er falsk.
Det ene udsagn er en bestemt tekst i en celle og det andet udsagn afhænger af om der er tekst i en anden celle, hvis værdien i den anden celle er 0 så skal der returneres en anden værdi. Jeg har prøvet hvis og funktionen som jeg også mener er den rigtige men hvad er formlen for teksten i cellen: a1="*" er * tegnet for vilkårlig tekst? for så gør jeg noget andet forkert :-)
På forhånd tak
Avatar billede powerpoint Nybegynder
17. maj 2014 - 11:00 #1
Hej igen
Har fundet løsningen, håber jeg. I stedet for en vilkårlig tekst satte jeg udsagn 2 til at være celle>0 så bliver det sandt når der kommer tekst i cellen og det ser ud til at virke.
Avatar billede natkatten Mester
17. maj 2014 - 15:03 #2
Din formel, som jeg her har lavet som:
=HVIS($A$1>0;"Alt undtagen tomt";"")
fungerer, medmindre værdien er tallet 0 eller A1 indeholder et negativt tal.

Du kan også prøve med disse:

=HVIS($A$1<>"";"Alt undtagen tomt";"")

eller

=HVIS(LÆNGDE($A$1)>0;"Alt undtagen tomt";"")
Avatar billede powerpoint Nybegynder
17. maj 2014 - 18:24 #3
Hej Tak for forslag og hjælpen, send et svar så får du point.
Avatar billede natkatten Mester
17. maj 2014 - 19:01 #4
Tag dem selv - du fandt jo en løsning.
Avatar billede powerpoint Nybegynder
17. maj 2014 - 19:07 #5
Jo men du brugte tid på at sende et svar en løsning som også kunne bruges :-)
Avatar billede natkatten Mester
17. maj 2014 - 19:37 #6
Okay, giv mig 30 points og tag selv resten.