Avatar billede Osca0273 Nybegynder
17. maj 2014 - 09:24 Der er 7 kommentarer

MIN ASUS ER FUCKET UP!! HJÆLP!!

Hej alle derude min asus notebook er gået i ged. Når jeg tænder den siger den, at den prøver at løse problemet? Synes det er lidt underligt. Den er kun 1 år gammel og køre windows 8.1. Skal den evt til reparation, og hvor reparere de dem bedst. Er alt min data tabt? har eksaminer om 2 uger.

Hilsen den forvirrede elev.
Avatar billede Osca0273 Nybegynder
17. maj 2014 - 09:27 #1
Glemte at sige at den ikke engang giver mig lov til at logge ind eller noget. Den laver bare sort skærm, med ordene ''der forsøges at løse problemet''.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. maj 2014 - 09:39 #2
Hej og velkommen til.
Har du noget du kan gendanne den med, eller er der recovery funktion på den?
Har du backup af dine private filer?
Avatar billede Anders F Praktikant
17. maj 2014 - 09:39 #3
Hej.

Selv ville jeg bede om professionel hjælp i sådan en situation. Prøv hos Stratek Data på Falkoner Alle 22 2000 Frederiksberg, tlf. 33 25 33 26,hvis du bor i København. Jeg aner ikke, om de kan hjælpe dig, men de fixede nu min computer ret godt, da den gik i udu. Du kommer selvfølgelig til at betale for det. Der findes sikkert andre computerfolk, der har erfaring med at hjælpe i den slags situationer. Nogle gange kan de starte computeren op ved hjælp af en særlig opstarts-cd, der lidt omgår dit eget styresystem, så dine data kan reddes, men om det kan lade sig gøre her aner jeg ikke.

Husk også joken med, at "rigtige mænd tager ikke backup. De græder bare, når computeren går ned".

Så derfor: Skynd dig dog også at købe en lille ekstern harddisk, fx en fra Seagate, tilslut den via USB-stick til din computer, og gem dine data som en kopi på den fremover.

Køb evt. en til og hav den liggende som en ekstra kopi et helt andet sted end i dit eget hjem, så selv hvis det værste skulle ske, er du alligevel klar til eksamen, når du har hentet den og tilsluttet en ny computer!

Især når du kommer hen i nærheden af en eksamen!

Mvh.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. maj 2014 - 09:51 #4
#3 Ja man kan i mange tilfælde få data ud med en live cd, så man får reddet sine private filer.
Hirens Boot cd er en af disse opstart cd'ere.
Det kræver dog at boot systemet stadig virker på computeren da man enten skal gøre det fra cd eller usb.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. maj 2014 - 09:53 #5
#0 Har du prøvet at fjerne alt strømmen fra den og holde startknappen nede i ca 30 sekunder. Genmontere og prøve at starte igen?
Avatar billede Osca0273 Nybegynder
18. maj 2014 - 16:45 #6
Ja, det virkede desværre ikke. Har afleveret den til en computer freak i håb om at han kan rede mit liv...
Tak for hjælpen, jeg vil bestille en extern disk med det samme! :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
18. maj 2014 - 16:52 #7
Velbekomme. Vi krydser finger for at der kommer liv i den igen :-)

Vil du ikke lige skrive hvad der blev løsningen når du får den til at køre igen?