Avatar billede Anders71 Nybegynder
08. maj 2014 - 16:43 Der er 4 kommentarer

Advarsel ved partionering af harddisk i Windows 7

Ved partitionering af min harddisk i Windows 7 får jeg en mærkelig besked, når jeg prøver at færdiggøre det nye -ikke allokerede- drev ved fremgangsmåden med at højreklikke i det nye drev osv.
Beskeden lyder: "Med den fremgangsmåde du har valgt,konverteres de valgte grundlæggende diske til dynamiske diske. Hvis du konverterer diskene til dynamiske diske, kan du ikke starte installerede operativsystemer fra en enhed på diskene(undtagen den aktuelle startdiskenhed). Vil du fortsætte?"

Det har jeg ikke turdet.

Hvad er der galt, siden jeg får denne besked?

Mvh. Anders71
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. maj 2014 - 19:31 #1
Lidt flere oplysninger med hvilket værktøj? Og er det System disken ? eller en slave disk.
Avatar billede Anders71 Nybegynder
09. maj 2014 - 16:35 #2
Hej poko1.

Tak for den foreløbige reaktion på mit spørgsmål.

Det er systemdisken (C-drevet) jeg har delt op med Windows diskhåndtering.

På skærmbilledet af de 5 diske står der:

(F:) 100 MB NTFS I orden(System, Aktiv, Primær partition)

Boot(C:) 540 GB NTFS I orden(Boot, Sidefil, Crachdump, Primær partition)

Ny disk uden navn 340 GB Ikke-allokeret

Recover(D:) 50 GB NTFS I orden(Primær Partition)

1,00 GB I orden (OEM-partition)

På forhånd tak.

Anders71
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. maj 2014 - 17:20 #3
Det kan du heller ikke da det er en fabriks installeret Harddisk og det så vil forhindre en gendannelse af dit styresystem det kan ikke gøres med Windows eget værktøj. Undtagen hvis du bruger CMD. og Diskpart!
Avatar billede Anders71 Nybegynder
10. maj 2014 - 13:42 #4
Tak for svaret poko1.

Jeg må finde på noget andet.

Mvh. Anders71