Avatar billede brasso Forsker
01. maj 2014 - 21:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Indstillinger fra en XP maskine til en anden XP maskine, hvordan?

Hej
Opgaven går meget simpel ud på at overføre indstillinger og evt. nogle filer, fra en XP maskine til en anden XP maskine. Jeg har forsøgt med det program der ligger i XP, via en ekstern HD, det virker ikke. Så har jeg prøvet med XP download udgaven fra Microsofts hjemmeside. det virker heller ikke. Så nu ved jeg ikke længere hvad jeg gør? Den manuelle metode er jo lidt bøvlet for at sige det mildt.
Jeg har oprettet en tråd på kandu.dk, så hele føljetonen kan læses her:
http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=170940
Håber der er nogen der kender en løsning.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. maj 2014 - 22:25 #1
Som jeg forstår Windows Let overførsel er programmet designet til at overføre filer og indstillinger fra en Xp maskine til en pc med et nyere system, som har let overførsel i systemet. Både Vista og Win 7 og Win 8 har dette med i systemet.

Jeg tror desværre ikke at der er en nem løsning her. Der er kun den hårde måde.

At bruge et image er jo heller ikke løsningen, da de to maskiner har forskellig produktnøgle og der sikkert går kuk i systemet, og den fortæller du bruger en forkert licens til nævnte hardware.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. maj 2014 - 22:31 #2
Det er denne måde her du har prøvet der er indbygget i XP:
http://support.microsoft.com/kb/293118/da
Avatar billede brasso Forsker
02. maj 2014 - 00:02 #3
Jo jeg har gjort præcis som vejledningen på linket beskriver. Der sker bare det at når jeg så skal hente oplysningerne ind melder programmet at der ikke er nogen oplysninger at hente, selv om jeg er sikker på at jeg klikker frem til den korrekte placering.
Avatar billede brasso Forsker
23. juni 2014 - 07:32 #4
Desværre! Nu har jeg hekset rundt med diverse overførselsprogrammer, og ikke fået noget af det til at virke. Så løsningen blev manuel flytning af filer, og installation af E-mail konti, programmer osv. Surt show. Desværre skal jeg nok snart igennem øvelsen igen, da maskinen skal opgraderes til Windows 8.1!