Avatar billede dani9618 Nybegynder
26. april 2014 - 16:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Installer brugt windows igen på ny pc

Hej Eksperter
Jeg har en pc med windows 7 home premium, men den er desværre gået i stykke og det kan ikke betale sig at reparere den.
Nu har jeg fået en brugt pc med vista. Kan det lade sig gøre at installer windows 7 på min nye maskine med den key fra min Gamle pc'er???

MVH.
Daniel Nielsen
26. april 2014 - 16:43 #1
Det kommer an på et par ting:
1. Du skal havde et installation medie.

2. Hvis din gamle computer er OEM produceret, så er licensen højst sandsynligt maskine bundet, hvilket vil lige at du ikke har lov til at flytte den til en anden computer.

Du kan læse om Windows licens typer her - http://social.microsoft.com/Forums/en-US/44179f86-f8a6-4dc2-8692-b1637e72280b/windows-license-types-explained
Avatar billede dani9618 Nybegynder
26. april 2014 - 16:46 #2
Det er fra en bærbar pc, der er købt med windows 7 home premium, hvad er det så for en version??
26. april 2014 - 17:07 #3
Så vil jeg med 99% sikkerhed mene at det er en OEM System Builder licens, som er "non transferable".
Avatar billede dani9618 Nybegynder
26. april 2014 - 17:44 #4
Hej
På klistermærket står der windows 7 home prem oa????
Hvad er det??
26. april 2014 - 17:55 #5
windows 7 home prem oa = Windows 7 Home Premium COA (Certificate of Authenticity) - http://www.microsoft.com/en-us/howtotell/Hardware.aspx#PCPurchase

Udgaven er bundet til maskinen og kan ikke overføres. Så du kan enten købe en retail udgave af Windows 7 eller 8.1, eller leve med Vista.
Avatar billede dani9618 Nybegynder
21. september 2014 - 12:10 #6
Tak for hjælpen