Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
09. november 2013 - 19:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Import af mails fra Outlook Express til Outlook

Kan man det? Nettet giver ikke helt svar.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. november 2013 - 19:56 #1
hvis du har en xp-maskine med express kørende, så skulle outlook spørge om det når den indlæses.
Jeg er ikke sikker på, om det kan lade sig gøre ud fra filerne i sig selv hvis ikke express er på maskinen.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
09. november 2013 - 20:20 #2
Takker - men jeg har eksporteret mails fra en gammel maskine, har installeret Windows 8 og vil nu importere mails igen i en ny Hotmail-konto.
Jeg tror nok jeg kan lidt via Live Essentials, men så har jeg dem kun i en lokal fil. De skulle gerne også være på nettet ligesom de nye, der laves.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. november 2013 - 20:50 #3
alt andet lige, så er hotmail udgået, live essentials er udgået - hvis du vil på noget som microsoft kører (og måske understøtter også hele næste år) så er det outlook.com - hvis de ikke skifter opfattelse og retning en gang til.
Men du skulle have overført fra den gamle xp-maskine.

Mit bedste forslag er thunderbird (som kan alt fra outlook-express - og mere). Hvis du kan importere data til den og så oprette en imap-konto, så kan du flytte dine mail fra mappen i thunderbird til dennes mappe med den nye konto, og så vil den synkronisere online.
http://www.mozilla.org/da/thunderbird/
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
09. november 2013 - 21:26 #4
Tak. Du ledte mig på sporet af en dbx-converter, som jeg så vil forsøge mig med senere. Læg et svar, for din info var brugbar, og jeg ved ikke liiii, hvornår jeg får det gjort færdigt.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. november 2013 - 20:49 #5
bare luk selv
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
20. november 2013 - 15:28 #6
lukker