Avatar billede Lenny87 Nybegynder
07. oktober 2013 - 15:56 Der er 4 kommentarer

Kan ikke pinge hosts på EA4500

Hej.

Jeg har været ved at sætte noget netværk op.

Her er et diagram over det:
https://dl-web.dropbox.com/get/Photos/GF%20Projekt%20-%20Familie%20opgave.png?w=AAAWFKkcodl5QAeXa1a8z5x6m3uLwvUETm-t6Ka7VxUpCg

Routeren i voksenzonen er en Linksys E2000 og den i børnezonen er en Linksys Ea4500, men problemet er at jeg ikke kan pinge pc'erne i børnezonen fra voksenzonen, men kan godt pinge pc'erne i voksenzonen fra pcerne i børnezonen.

Men jeg kan godt logge på begge routere fra alle 4 pc'ere.

Er der nogen der ved hvad problemet er? :)
Avatar billede Lenny87 Nybegynder
07. oktober 2013 - 16:05 #1
Hmmm, okay det link virkede ikke, men det gør det her. :)
https://www.dropbox.com/s/fvj2yuxp3o4k683/GF%20Projekt%20-%20Familie%20opgave.png
Avatar billede sonalias Seniormester
07. oktober 2013 - 16:17 #2
Hvad er pointen i 2 zoner? Slå DHCP fra i børne zonen og lad "voksen zonen" håndtere alle ip adresse og dermed vær på samme subnet?
Avatar billede Lenny87 Nybegynder
07. oktober 2013 - 16:24 #3
Duer ikke, da opgaven lyder på at der skal sættes nogle restriktioner for børnezonen, og det er klart nemmest hvis det ligger på et subnet for sig selv.

Men jeg tænker det næsten kun kan være noget med Linksys EA4500 som ikke vil tillade at man pinger ind gennem den.
Avatar billede chalde Seniormester
08. oktober 2013 - 06:58 #4
Prøv at smide en static route op mellem dem. Søg inspiration her: http://kb.linksys.com/Linksys/ukp.aspx?pid=80&vw=1&articleid=17589