Avatar billede mads375 Juniormester
23. september 2013 - 21:56 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

port forward til NAS

Hejsa

Jeg er igang med at sætte min NAS server op, så jeg kan tilgå den udefra. Det er en synology jeg har, hvorved jeg har fået photostation, indexsiden, og blog til at køre på henholdsvis port 80 og 5000. J

Jeg vil nu gerne aktivere de andre funktioner:

* Filestation kører normalt på port 21
* Webstation skulle også køre på port 80
* Videostation (ved ikke port nummer her)
* Downloadstation (ved ikke port nummer her)
* Web station (Står til at skulle køre på port 80)

Men jeg kan ikke få dem til at fungere. Når jeg går ind på ipadressen og skriver fx port 21 bagved, får jeg bare siden kan ikke vises. Det er disse porte jeg har prøvet at port forwarde indtil videre:

http://postimg.org/image/etoeimbkj/

Det skal lige siges jeg har et dscloud domæne, hvor min eksterne ip er under, så der tilgår jeg mit domæne ved at skrive domæne/photo eller domæne:5000.
Jeg har været inde i min synology station og aktivere de forskellige funktioner og tillade dem i mit setup. Jeg er helt på bar bund. Håber der er en som kan hjælpe mig videre?

Mvh Mads
Avatar billede chalde Seniormester
24. september 2013 - 06:24 #1
De porte du skriver er ikke alle de korrekte (medmindre du har ændret dem). Du kan se en liste over deres standardporte her: http://www.synology.dk/support/faq_show.php?lang=dan&q_id=299
Avatar billede mads375 Juniormester
24. september 2013 - 12:09 #2
tak for svaret. Det med filestation er egentligt fint hvis jeg tilgår den :5000. Den jeg rigtig rigtig gerne vil have op at køre er min MySQL, så  jeg eks kan sidde på skolen og bruge min server som database. Når jeg går ind på domæne:3306, får jeg blot en blank side.

Har i en ide til hvad jeg kan gøre?

Mvh Mads
Avatar billede mads375 Juniormester
24. september 2013 - 12:11 #3
og også min webstation som skulle ligge på port 80, som er åben. Men når jeg går ind på domæne:80, bliver jeg redirected til domæne:5000. Håber i har en ide til hvad jeg kan gøre?

Mvh Mads
Avatar billede arne_v Ekspert
26. september 2013 - 03:28 #4
Hvordan checker du domæne:3306 ??

En web browser kan ikke snakke direkte med en MySQL database!
Avatar billede mads375 Juniormester
26. september 2013 - 10:23 #5
Hej Arne :-)

Hvis jeg skulle være ærglig, så havde jeg faktisk troede at man bare kunne skrive domæne:3306, ligesom jeg fx gør på min photostation. Der skriver jeg domæne/photo eller domæne:80, hvor jeg ryger direkte ind på min photostation side.

Det er måske ikke muligt at connecte til min myphpadmin fra et andet sted end mit eget netværk? Jeg har lige prøvet at numstille og formatere min synology, så prøver lige igen nu her.
Avatar billede mads375 Juniormester
26. september 2013 - 16:39 #6
hej Arne.

Jeg har lige sendt dig en privat besked

Mvh Mads
Avatar billede arne_v Ekspert
27. september 2013 - 01:38 #7
Du kan sikkert godt connecte til PHPMyAdmin paa port 80 eller 443.

Men 3306 er selve MySQL.
Avatar billede mads375 Juniormester
27. september 2013 - 01:44 #8
jep kan godt connecte på port 80. Det spiller i hvert fald nu, så det er herligt :-) skal vi dele pointene?
Avatar billede mads375 Juniormester
27. september 2013 - 01:45 #9
fandt ud af jeg skrev domæne/phpmyadmin og ikke domæne/phpMyAdmin... Derfor fik jeg hele tiden at siden kunne ikke vises
Avatar billede arne_v Ekspert
27. september 2013 - 01:47 #10
ingen point til mig
Avatar billede arne_v Ekspert
27. september 2013 - 01:48 #11
URL'er er meget ofte case sensitive.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. september 2013 - 01:48 #12
path delen af URL'er altsaa - host delen er aldrig
Avatar billede mads375 Juniormester
27. september 2013 - 10:17 #13
ok, super. Mange tak for det:)