Avatar billede Al200 Nybegynder
28. august 2013 - 11:39 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Win7 kræver kode for adgang til andre pc'ere skønt adgangskodebeskyttet deling er slået fra.

Jeg har et meget mystisk problem.
Setup: 2 stationære computere(hjemmebyggede) med Win7; PC-A (Primær PC) og PC-B (Sekundær PC).
      1 bærbar med Win7
      1 bærbar med WinXP
Netværksrouteren er en ASUS RT-N56T og til denne er der tilknyttet en lille USB-Harddisk (Samsung M3 Portable - 500 GB) som netværksharddisk.
Problemet: Jeg kan nemt få adgang til andre computere fra den bærbare med Win7 og kan nemt få adgang til netværksharddisken. Samme gælder fra PC-2. MEN fra PC-1 kan dette ikke lade sig gøre, denne pc vil have brugernavn og adgangskode for at give adgang til de andre pc'ere og kan slet ikke finde netværksharddisken. OG under (Kontrolpanel -> Netværks -og delingscenter -> Advancerede delingsindstillinger) ER adgangskodebeskyttet deling slået FRA , igen , det ER slået fra !
Denne PC-1 har virket som de andre førhen, men af ukendte årsager opfører den sig nu på denne måde, kan det være en opdatering der har lavet problemer eller hvad og er der nogen der har et bud på hvad jeg kan prøve for at få PC-1 til at virke som den skal ??
Avatar billede Al200 Nybegynder
28. august 2013 - 12:11 #1
Har løst det med adgang til andre PC'ere, men kan stadig ikke finde mit netværksharddrev, så dette er hvad mit primære problem er nu, hjælp plz.
Avatar billede Al200 Nybegynder
28. august 2013 - 12:15 #2
løst