Avatar billede themask888 Juniormester
25. august 2013 - 10:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Zyxel NBG-418N

Hey

Har lige købt en Zyxel NBG-418N router til min forbindelse hjemme. Den skulle kunne klare op til 300 mbit - idet jeg har 100 mbit hjemme forventede jeg at få det optimale ud af min trådløse forbindelse vha. denne router.

Problemet er at 100 mbit kommer, men hastigheden jeg får frem når jeg kører en test, ligger kun på 20-30 mbit.

Nogen der har erfaring med Zyxel, og ved hvilke indstillinger i routeren der evt. sætter begrænsning på det trådløse output?

Mvh
Themask888
Avatar billede komputerdk Mester
25. august 2013 - 23:29 #1
De 300 er teoretiske.

Hastighed på wifi afhænger også af om dit wifi netkort understøtter den højere hastighed, om der er andre enheder på som ikke kan køre fuld hastighed , om der er støj / andre netværk som kører samme kanal som sig etc..
Avatar billede themask888 Juniormester
25. august 2013 - 23:34 #2
Tak for din kommentar.

Jeg er opmærksom på det du nævner. Jeg har forsøgt at køre med andre kanaler for at se om det hjælper på det, men uden resultat.

Mht. netkort eller støj, har jeg opnået ~50-60 med en Netgear router (trådløst), så jeg havde forventet at opnå højere end dette med denne Zyxel router.

Jeg er ret sikker på at det er routerens indstillinger den er gal med - men er desværre ikke ekspert i router indstillinger...
Avatar billede themask888 Juniormester
27. august 2013 - 13:13 #3
Hey

Har besluttet at droppe denne router, så lukker hermed spørgsmålet :-)