Avatar billede casablanca Seniormester
14. august 2013 - 10:21 Der er 1 løsning

Problemer ved filoverførsel til NAS via USB-drive

Jeg er ved at overføre en 250 GB musikmappe til min NAS (synology 112j) via mit eksterne usb-drev. Men jeg oplever, at systemet gang på gang går ned med få timers mellemrum.

Grunden er, at netforbindelsen til nassen (vistnok) går ned af en eller anden grund.
Når jeg skriver vistnok, så er det fordi jeg ikke aner hvilken af enhederne, hvor fejlen ligger.

Jeg har plugget usb-drevet direkte til NAS, som jeg gjorde problemfrit, da jeg i sin tid kørte mine ting ind på NAS.
Så begynder den at overføre filerne, men efter en given periode, nogle timer, går noget ned.
Men jeg kan heller ikke få netforbindelse på min pc (?) og jeg kan heller ikke få netforbindelse med min tablet (?).

Da den var gået i stå i løbet af natten med overførsel af filer til NAS, som beskrevet, var den, som forventet, gået i stå da jeg stod op.
Dennegang forsøgte jeg mig med følgende:

Først genstartede jeg selve modemmet. Her var indikatorer-lysene tændt normalt, men for en sikkerheds skyld genstartede jeg.
Det hjalp ikke.

Så genstartede jeg NAS.
Det hjalp heller ikke.

Så genstartede jeg routeren.
Så kom der gang i hele systemet igen.

Men er fejlen i routeren? I så fald, hvorfor kun når jeg overfører filer fra USB-drive til NAS?
Avatar billede casablanca Seniormester
29. august 2013 - 00:18 #1
lukker