Avatar billede sanne729 Nybegynder
12. august 2013 - 10:12 Der er 4 kommentarer

Kan ikke komme på trådløst internet, mens andre kan.

Hejsa

Jeg kan ikke komme på trådløst internet hos min kæreste. De har to forskellige router. Den ene som findes i en anden bygning kan jeg nogen gange komme på, det er dog sjældent.
Den som er i bygningen hvor jeg befinder mig har jeg aldrig været på.
Jeg har været inde der hvor min pc er købt og de kan ikke finde problemet.

Min kæreste som har en nyere pc kan komme på. Hans bror har en gammel pc og kan også komme på.
Jeg har prøvet flere gange at slukke for routeren, og slettet netværket på min pc.
Jeg kan dog komme på nettet gennem min iphone, men det er træls at skulle det hver gang.

Jeg håber I kan hjælpe mig, for jeg har ingen anelse om hvad jeg mere kan gøre :)

Mvh
Avatar billede sadolin1978 Novice
12. august 2013 - 11:51 #1
er du sikker på du bruger den rigtige kode og kryptering ?

WEP WPA WPA2 ??

dette kan være en fejlkilde
Avatar billede sanne729 Nybegynder
26. september 2013 - 11:02 #2
Ja jeg er helt sikker på det er den rigtige kode jeg taster ind.
Jeg ved dog ikke hvad,WEP WPA WPA2, er for noget eller hvordan jeg kan tjekke det.
Avatar billede sadolin1978 Novice
26. september 2013 - 17:34 #3
WEP, WPA og WPA2 er oversat lidt groft nøglen du skal bruge sammen med den kode du har. Hvis du bruger en forkert nøgle hjælper det ikke at have den rigtige kode.

Du kan evt se din kærestes indstillinger.

en anden fejlkilde kan være mac filtrering, det vil sige dit netkorts addresse skal være godkendt til at komme på netværket
Avatar billede Blueeyez Mester
26. september 2013 - 19:48 #4
Det kunne godt lyde som om din computers trådløse netkort ikke understøtter deres trådløse sikkerhedsniveau.

Hvilken bærbar / wifi netkort sidder i din pc?

Hurtig antagelse.
Net værket er -n og dit wifi netkort understøtter ikke -n

En anden mulighed dit netkort understøtter ikke wpa2 krypteringen, men kun wep og måske wpa..

Det er blot mine bud da jeg jo hverken ved hvilken router du vil forbinde til eller hvilken bærbar du har...