Avatar billede Skov123 Nybegynder
07. august 2013 - 18:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Uden wifi i kælderen.

Hej håber at nogle kan hjælpe mig med følgende problem:

Udlejer sender wifi signal, som en del af huslejen igennem væggen (ingen mulighed for at trække kabel). signalet er et 802.11n.

Kunne nu godt tænke mig internet i kælderværelset/kontoret, hvor signalet er MEGET dårligt/svagt. Jeg tænkte på om: http://www.edbpriser.dk/access-point/tp-link-tl-wa850re-300mbps-universal-wireless-n-range-extender-id-7106850.aspx kunne løse mit problem eller om jeg skal anskaffe mig en powerline http://www.tp-link.dk/products/?categoryid=206&ref=pline (uden præcis at vide hvad den gør og kan eller om det er bedre?!)

Forbindelsen hvor den er bedst (oven på) er 150 Mbps. Ønsket er at få signal i kælderen så man kan holde skype møder uden problemer.

Som det nok kan fornemmes er jeg ikke den mest erfarne inden for netværk, så anbefalinger på produkter meget velkomne:) håber at I kan hjælpe?!

På forhånd tak :)
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2013 - 19:41 #1
hvis I er på samme ele´net kan I sende internettet rundt I huset via følgende

http://www.edbpriser.dk/homeplug-powerline/netgear-powerline-av-500-adapter-xavb5201-id-6979666.aspx

der findes flere typer men generelt skal du bruge dem der hedder 500 IKKE 200

jeg har dem her bare I en lidt ældre form men de virker ens

det smarte ved dem er at du OGSÅ kan bruge dem samtidig som strømstik

http://www.computercity.dk/product/13052687/zyxel-500-mbps-powerline-kit-m-220v-stik?ref=search

altså internet via strømnettet -- smart ikke

m.v.h
Avatar billede Skov123 Nybegynder
07. august 2013 - 20:09 #2
Tak for det hurtige svar :)
Jeg har mit eget sikringskab og egen el-måler, så tænker at det måske ikke er muligt?!

Men lyder smart og mere stabilt, da det så løber i ledning hele vejen?!
Og angående stabiliteten vil et access-point/wifi booster/ wifi extender kunne give et signal der kan skypes på og hvad skal jeg evt. se efter her, hvis det er den mulighed som er aktuelt?

Tak :)
Avatar billede kimtheman Novice
07. august 2013 - 21:50 #3
Ja du kan også forstærke det nuværende trådløse internet med sådan en Karl her. Hvis der i forvejen er et svagt signal:
http://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?pv=WRE2205-EU0101F&pn=Zyxel&vare=806437
Avatar billede hemberg Forsker
10. august 2013 - 21:46 #4
Det der med en extender/repeater skal du "være lidt varsom" med idet en repeater halvere hastigheden på din wifi forbindelse. Har selv sådan nogle home plugs. Og det virker bare. Men kan godt se problemet hvis elnette ikke er det samme.
Avatar billede Skov123 Nybegynder
10. august 2013 - 22:13 #5
Hmm, ok har ellers lige bestilt sådan en igår :/

Men vil 75 Mbps kunne trække et skype møde med video?

Tænker at det er et selvstændigt elnet, når vi har eget sikringsskab og elmåler...
Avatar billede hemberg Forsker
10. august 2013 - 22:21 #6
Jo teoretisk kan du sagtens bruge en 75 Mbps forbindelse. MEN jeg gætter på at 75 Mbps er den yderste top-speed. Altså det halve af en 150 Mbps forbindelse. Men hvad du rent faktisk vil opnå i praksis er en anden sag. Men du kan kun prøve. Måske er du heldig og måske vil du få en for lav hastighed.
Avatar billede Skov123 Nybegynder
10. august 2013 - 22:58 #7
Ok, tusind tak. Jeg vil så vente i spænding til pakken kommer :)

Har desuden bestilt en model hvortil der også kan sluttes kabel, så måske det evt. vil kunne hjælpe, da jeg tænker at den så kun skal snakke trådløst én vej?!
Avatar billede Skov123 Nybegynder
17. oktober 2013 - 11:30 #8
Tak for hjæpen.
hemberg du kan skrive et svar hvis du ønsker.
Avatar billede kimtheman Novice
17. oktober 2013 - 11:49 #9
Hvordan kørte dit Skype så?

Vigtigt at vide hvad slutresultatet blev.
Avatar billede hemberg Forsker
17. oktober 2013 - 12:18 #10
Hermed gjort... Ha' en go' dag.
Avatar billede Skov123 Nybegynder
05. december 2013 - 09:07 #11
Resultatet blev at jeg købte en universal extender, som jeg ikke kunne få til at virke hjemme, men upåklageligt på andre netværk?! Efter mange forsøg og flere af de mest IT kyndige kammeraters gav vi op. Bestilte derfor egen linje, da udlejeres signal desuden er af meget varierende kvalitet (fra ingen ting til ganske udemærket).
Extenderen fungerer desuden upåklageligt med den den nye trådløse router.
Tak for hjælpen.