Avatar billede jpi Mester
09. juli 2013 - 10:38 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Udvide DHCP antal på Android vha ekstra netvæksenhed

Hej

Jeg skal tilslutte ca 25 computere til en Android telefon.
Android telefonen har et maksimum antal forbindelser på vistnok 10 ved brug af HotSpot Tethering.

Jeg overvejer om en TP-link TL-WA701ND kan benyttes.
Tænker at sætte den op som repeater og så enable DHCP på den og på den måde er der kun tilsluttet en enhed til Android telefonen og anne computere er tilsluttet TP-link og "belaster" kun dens DHCP og ikke Android.

Nu er spørgsmålet om dette kan lade sig gøre som jeg forestiller mig det eller jeg skal bruge en anden enhed end TP-link eller noget helt andet jeg har overset ?

mvh
JPI
Avatar billede Blueeyez Mester
09. juli 2013 - 10:56 #1
Tror ikke det kan sættes sådan op, desuden trafikken ryger jo igennem din android hvilket nok vil stresse den... (Blot min antagelse)
Avatar billede jpi Mester
09. juli 2013 - 11:16 #2
Der vil ikke være det store trafik på, men maskinerne skal kunne komme på nettet samtidig.

Hvad mener du der er galt med opsætningen ? Og har du eller andre en anden mulighed ?
Avatar billede Blueeyez Mester
09. juli 2013 - 11:59 #3
#2 du vil have 25 computere på internettet.. Selv med en 20 mbit internet forbindelse vil de kæmpe om internettet og så vil du endda have dem på 3g? Beklager, men en smartphone er ikke udviklet til at være modem/router og det er lidt den position du sætter den i, nok er den ikke router, men den er et modem og jeg ved ikke med dig, men modemmer kører ikke med android eller skærm...

Så som nævnt tidligere mener jeg ikke den løsning vil være holdbar..

Køb en rigtig internet forbindelse og en router der er egnet til det...

Du kan være heldig jeg tager fejl, men når din android er begrænset til 10 og det er over 3g så er der en grund til det... Der er os en 3g antenne der skal modtage / sende data...
Avatar billede jpi Mester
09. juli 2013 - 12:05 #4
Det er kun for en 4 timers periode og det er lidt dyrt at købe en internetforbindelse til det alene. Der er ikke andre muligheder for internet i nærheden, men hastigheden er ca. 20 mbit ifølge hastighedstest på telefonen.

Tak for advarslerne, men kunne jeg derudover få svar på om det ville virke (forudsat at telefonen ikke bbrænder sammen)?
Avatar billede Blueeyez Mester
09. juli 2013 - 12:17 #5
Kan ikke give svar, men 25 computere på en 20 mbit vil os sulte... Håber det ikke går galt, men kan ikke forestille mig at det ikke vil skade android enheden...
Avatar billede chalde Seniormester
09. juli 2013 - 13:15 #6
Kan ikke give svar, men 25 computere på en 20 mbit vil os sulte
Det kommer da helt an på formålet. 25 enheder der skal trække full hd film m.m. vil nok ikke være klogt, men en række enheder der blot skal autentificere, sende mindre pakker eller andet småtteri kan klares på langt mindre.

#0 Har du mulighed for at roote enheden?
Så kunne følgende være en mulighed: https://play.google.com/store/apps/details?id=net.snclab.wifitetherrouter

Ellers prøv: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.icecoldapps.serversultimate
Ligger i en paid version til 50kr.
Avatar billede jpi Mester
09. juli 2013 - 14:15 #7
Ja, 20 mbit er vist mere end rigeligt til formålet !

Det er ikke umiddelbart en option at roote enheden.
Jeg har dog allerede muligheden for at lave tethering med enheden. den kan blot kun have 5 eller 10 enheder på ad gangen.

Jeg kan ikke lige se hvad de to apps skulle kunne... ?
Avatar billede chalde Seniormester
09. juli 2013 - 14:39 #8
#7 Hhv. udvide dhcp-scopet eller hoste egen dhcpserver.
Avatar billede jpi Mester
09. juli 2013 - 17:11 #9
OK. Men roote er desværre ikke en option.

Så ville gerne kunne udvide ved en ekstern enhed i stedet...
Avatar billede chalde Seniormester
09. juli 2013 - 17:53 #10
Den anden app kræver ikke root. Har dog kun testet at den kan installeres og DHCP serveren kan startes, ikke at den fungerer.
Det er en 14 dages trial.
Avatar billede jpi Mester
09. juli 2013 - 18:05 #11
Er dog mest til løsning med ekstern enhed, da rækkevidden også bliver bedre...
Avatar billede jpi Mester
07. oktober 2013 - 08:47 #12
Lukker