Avatar billede Petervinther Nybegynder
08. juli 2013 - 13:37 Der er 5 kommentarer

Yousee opkobling

Jeg har en tv pakke samt bredbåndsforbindelse gennem Yousee hvilket medfører at jeg kan se tv på mobile enheder så længe jeg er derhjemme og jeg har internetforbindelse.

Jeg mener at have hørt at man på en eller anden måde kan "snyde" systemet så man kan kan koble sig på udefra for at se tv.

Gerne både på en windows pc, en Macbook samt en Ipad hvis muligt.

Nogen som kan hjælpe mig
Avatar billede chalde Seniormester
08. juli 2013 - 13:41 #1
Du kan registrere 2 enheder til brug uden for hjemmet ad gangen (det gøres gennem den pågældende applikation).

Ellers skal du ud i VPN.
Avatar billede Petervinther Nybegynder
08. juli 2013 - 13:50 #2
Der er kun begrænset adgang til enkelte tv programmer uden for hjemmet ved en almindelig registrering, jeg er ude efter en løsning som beskrevet i mit indlæg med fuld adgang udenfor hjemmet (VPN ??)
Avatar billede chalde Seniormester
08. juli 2013 - 13:59 #3
VPN - Virtual private network
http://en.wikipedia.org/wiki/Virtual_private_network

Se på (google lidt på det):
PPTP
OpenVPN
Avatar billede juleulven Nybegynder
08. juli 2013 - 16:09 #4
jeg har lavet en løsning der grundlæggende kan det du efterspørger MEN grundet min internetforbindelse halter den reelle streaming ffv. meget.

Jeg har brugt følgende:
1 x synology NAS (lager til tv-tuner filer + VPN server)
1 x PC m/DVB-C TV-Tuner
1 x DVBViewer (betalingsprogram)

Det jeg gør er som følger:

1. opsæt PC, tilslut TV-Tuner
2. køb, download og installer DVB-Viewer recording service
3. opsæt VPN-server
4. tilslut dig din adresse udefra (enten IP eller hostnavn)
5. tilgå Pc's IP-adresse på port 8089
6. peg på kanalen og klik "start direct stream"
7. klik "åbn" til den fil-download der kommer i IE
8. afvent WMP starter og initialiserer
9. klik "play"
10. se TV

Dette virker 100% med TV3+HD og alle de andre kanaler der normalt er blokeret selv på web-tv når man sidder HJEMME.
Avatar billede juleulven Nybegynder
08. juli 2013 - 16:11 #5
det jeg mener med, at streaming halter er fordi:
1. min upload er piv-ringe
2. min WAN-adresse er dynamisk og ændrer sig fra tid til anden

bemærk .... løsningen kræver flash så visse enheder KAN ikke streame direkte ...

men man kan altid gå ind og bare "optage" som helt normalt... derved lagres en TS-fil på min NAS jeg så senere kan se ... f.eks når konen er gået i seng :)