Avatar billede pwn Forsker
19. juni 2013 - 17:25 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Mistet password til Windows 7

Administrations kontoens password er forlagt/glemt på en Win7 maskine. Jeg har kikket lidt på de forslag, der er her på Eksperten,  men kan ikke rigtig finde noget, der virker. Hvad gør jeg, der er ikke oprettet en password reset-fil eller andet. Der er en gæstekonto jeg kan komme ind på, men det er begrænset, hvad jeg kan gøre herfra, eller...?
Avatar billede juleulven Nybegynder
19. juni 2013 - 17:33 #1
du bruger en "offline Linux boot disc".
f.eks http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/

grundlæggende brænd den til disc (ISO).
boot op på denne
guiden starter en dos/Linux sekevens.

heri finder du din bootdisc
du finder din system path
her kan du resette password til administrator kontoen
også boote op uden disc og logge på.

har brug den flere gange
Avatar billede pwn Forsker
20. juli 2013 - 04:19 #2
Hej Juleulven
Jeg forsøgte (for nogle uger siden, tiden går) og det lykkedes ikke. Prøver igen.
Kan du evt. uddybe vejlednngen lidt med hensyn til:

"heri finder du din bootdisc
du finder din system path
her kan du resette password til administrator kontoen"

mvh
p
Avatar billede juleulven Nybegynder
20. juli 2013 - 19:45 #3
dette er den direkte genvej til programmet der laver dig en CD
http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/cd110511.zip

boot op på denne skive
husk og sætte BIOS så den leder på dit optiske drev

under opstart/boot ser du en masse dos tekst.
på et tidspunkt bliver du spurgt om hvor din primær partition er ... hvis du f.eks har flere harddiske.

herefter skal du vælge din "root" altså c:\Windows\system32

det næste er så hvor du skal vælge hvilken konto du gerne vil nulstille og til hvad

herefter beder du den om genstart, fjerner skiven og booter op normalt.
Avatar billede pwn Forsker
10. august 2013 - 16:29 #4
Hej igen
Så fik jeg en eftermiddag til at rode med det.

Det går tilsyneladende fint med at komme igennem alle trin. De to konti findes og kan vælges. Jeg har forsøgt både med Blank password og taste et ind. Men, når jeg genstarter forlanges password. Når jeg bliver bedt om at gemme er kun muligheden n. Jeg taster y og det ser ud til at gå, men...

Hvad går galt?
Avatar billede pwn Forsker
10. august 2013 - 16:49 #5
Så lykkedes det :-)

Send et svar - og tak for hjælpen!
mvh
P
Avatar billede pwn Forsker
02. september 2013 - 08:27 #6
Hej Juleulven,

Sender du et svar, så du kan få dine velfortjente points?

mvh :-)
p
Avatar billede pwn Forsker
02. november 2013 - 15:51 #7
Jeg bliver rykket for at lukke - sender du et svar Juleulven?

mvh

Paul
Avatar billede pwn Forsker
17. november 2013 - 09:27 #8
Lukker :-)
Avatar billede juleulven Nybegynder
17. november 2013 - 17:28 #9
heh ... jeg tror sørme en reminder e-mail er misset :)
men behold du bare dine point... godt det blev løst..
Avatar billede pwn Forsker
17. november 2013 - 19:35 #10
Hej Juleulven
Er der ikke én eller anden måde jeg kan honorere din indsats på - er meget taknemmelig for dit svar. Men efter 2 rykkere fra systemet ryddede jeg op.
Avatar billede juleulven Nybegynder
19. november 2013 - 00:24 #11
Hejsa...

velbekomme da.

eneste måde er, at oprette en "dummy tråd" også ellers lægge et link til den tråd her i så man kan finde den :)
Avatar billede pwn Forsker
19. november 2013 - 06:59 #12