Avatar billede larsini Seniormester
13. juni 2013 - 10:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fysisk flytning af harddisk til en anden PC

kan man det, jeg mener kan bios i den nyere model selv, eller evt med lidt hjælp af mig, finde den ny-indsatte HDD ??? Anvender xp home med sp3 på den hdd jeg vil flytte.
Avatar billede chalde Seniormester
13. juni 2013 - 10:52 #1
Hvis det fysisk er muligt, burde der ikke være problemer i at få bios/computer til at registrere den.
Men forvent ikke at du kan boote på den og fortsætte den eksisterende installation af Windows. Her vil det i de fleste tilfælde være nødvendigt med en reinstall (nogle gange kan det reddes med en repair+drivere, men det bliver meget sjældent optimalt).
Avatar billede larsini Seniormester
13. juni 2013 - 11:03 #2
det er forstået, orker næste ikke at reinstalle alle programmer og derefter flytte data

i den nye pc lader man hdd forblive som c-drev og booter på den og hopper derefter over på den gamle disk, som man i mellemtiden har indsat og lader den køre som et d eller e drev eller hvad det nu bliver - eller er det noget rod?
13. juni 2013 - 12:06 #3
Ref #2: Du skal ikke forvente at de PROGRAMMER der er instaleret på den 'gamle' HD, så vil virke på den nye !!!

De skal 'rigtig' instaleres i dit nye system ...

Så du kan kun opfatte den gamle HD (som 'slave' i den nye) som et rent DATA drev ...
Avatar billede larsini Seniormester
13. juni 2013 - 15:10 #4
tak for input - det er omkring 6 år siden jeg sidst flyttede fra en til en anden pc. havde håbet der måske var sket noget i mellemtiden for man hopper jo over hvor gærdet er lavest...

den nyere pc kører kanon, så jeg gør det the hard way og installere hele svineriet igen og flytter data. der kommer formentlig en regnvejrsdag i sommerferien.

navnlig flytning af indholdet af autokorrektur i word, eller hvad det nu hedder, drillede den gang, men jeg har opskriften liggende så det går nok.

det er langtfra rumvidenskab, men noget nus.

håber nogen har læst med og lært.

giver gerne points hvis der skulle være interesse herfor.

tak.
Avatar billede larsini Seniormester
14. juni 2013 - 13:49 #5
jeg bukker, takker og lukker - mvh larsini
Avatar billede sonalias Seniormester
14. juni 2013 - 15:30 #6
lille kommentar, der ER sket meget i mellemtiden, men self kun med nyere styresystemer, har selv flere gange uden problemer taget en HDD med W7 og flyttet over i et andet HW setup uden problemer :)