Avatar billede baraholm Nybegynder
09. juni 2013 - 13:39 Der er 5 kommentarer

knækket kabel til fiberboks

Jeg er kommet til at rykke i min fiberboks, og kabellet er knækket. Er der noget jeg kan gøre for at reparere det selv eller skal jeg have installeret et nyt kabel?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2013 - 14:40 #1
Hej og velkommen til Eksperten. Her er en lille vejledning da du er ny bruger af Eksperten:
Det normale er at skrive i kommentar, indtil løsningen findes, da andre hjælpere så tror at problemet er løst, og springer tråden over.
Svar bruges normalt kun af hjælperen, da svar er den eneste mulighed for at uddele point.
Man behøver ikke nødvendigvis at lukke med en løsning. Har hjælpere kommet med brugbare løsninger, kan man godt honorere dette.
Det gøres ved at spørger i tråden beder denne/disse om svar og accepterer dem alle. Man kan give point forskelligt til alle hjælpere, og man dele lige over. Det fremkommer af den boks der kommer til syne.Kommer der ikke en løsning på problemet og ikke nogle brugbare indlæg,lægger spørger selv et svar og lukker tråden, når denne er opgivet.
Du kan i denne video se hvordan en tråd lukkes:
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo

Er det et lyslederkabel der går i boksen?
Disse er så vidt jeg er informeret om limet i stikket, og jeg er ikke sikker på man selv kan splejse det sammen med et godt resultat.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2013 - 14:43 #2
Rettelse:
Hej og velkommen til Eksperten. Her er en lille vejledning da du er ny bruger af Eksperten:
Det normale er at skrive i kommentar, indtil løsningen findes.
Svar bruges normalt kun af hjælperen, da svar er den eneste mulighed for at uddele point.
Man behøver ikke nødvendigvis at lukke med en løsning. Har hjælpere kommet med brugbare løsninger, kan man godt honorere dette.
Det gøres ved at spørger i tråden beder denne/disse om svar og accepterer dem alle. Man kan give point forskelligt til alle hjælpere, og man dele lige over. Det fremkommer af den boks der kommer til syne.Kommer der ikke en løsning på problemet og ikke nogle brugbare indlæg,lægger spørger selv et svar og lukker tråden, når denne er opgivet.
Du kan i denne video se hvordan en tråd lukkes:
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede NielsErikK Juniormester
09. juni 2013 - 15:22 #3
Man kan give point forskelligt til alle hjælpere, og man dele lige over.
Der kan fint gradueres antal point mellem flere brugere, alt efter hvor meget man synes personen har hjulpet.

(tror du mangler et ord i din vejledning som ender selvmodsigende)  :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2013 - 15:28 #4
Kigger lige på den og retter den til næste gang. Tak NielsErik
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. juni 2013 - 19:59 #5
Hej.

  Hvis det er selve fiberen, der er knækket, så er der kun at tage fat i din udbyder - det er de eneste, der kan/vil ordne det. Er det derimod et af de almindelige patch-kabler imellem udstyret, kan det erstattes med et hvilken som helst kabel fra din lokale IT-kræmmer.

De bedste hilsner