Avatar billede sebastianBach1 Nybegynder
13. maj 2013 - 22:51 Der er 3 kommentarer

Netværk driver til Alienware m11x

Hej

Mit trådløse internet/netværk virker ikke på min Alienware m11x Computer, jeg ved ikke om det er driverne jeg mangler, men i så fald hvor finder jeg dem og hvad hedder den?

Tak på forhånd
Avatar billede teknik Juniormester
14. maj 2013 - 01:15 #1
Hvis du mangler en driver, så bør du se en "ukendt enhed"
i "enhedshåndtering".
ser fx sådan her ud (screenshot fra engelsk version)
http://pcauthorities.com/images/vista-unknown-devices.png

Er den trådløse enhed kendt af Windows , så vil du normalt se et signalstyrke ikon blandt de øvrige ikoner i systray
(systray = området med de små ikoner nederst til højre)

Med mindre du har zappet din medfødte installation, så er det næppe driveren, som du kan finde her (under netværk)
http://www.dell.com/support/drivers/dk/da/dkdhs1/Product/alienware-m11x

...langt oftere er det en (utilsigtet) deaktivering af w-lan, noget som mange bærbare har en særskilt knap til.
(i mange tilfælde kombination af Fn tasten + én F-tast
- ofte F2 eller F7)

..hvis du oplyser operativsystem, så kan du få mere præcis info.

mvh :-)

Teknik
Avatar billede DellLytter Nybegynder
14. maj 2013 - 09:03 #2
Hej Sebastian

Du finder alle de nyeste drivers til din maskine her: http://www.dell.com/support/drivers/dk/da/dkdhs1/DriversHome/ShowProductSelector?fkey=Drivers_PS

Indtast blot servicetag, og siden finder automatisk de relevante drivers til præcis din maskine. Driver til netværk finder du under "Kommunikation".

Du kan evt. også finde hjælpe i denne guide, omkring trådløst netværk & Alienware: http://www.dell.com/support/troubleshooting/us/en/19/KCS/KcsArticles/ArticleView?c=us&l=da&s=dhs&docid=523678

//Karina
#IWork4Dell
Avatar billede teknik Juniormester
14. maj 2013 - 11:57 #3
Enig m. #2 i at automatisk driver opdatering er "den nemme" løsning, hvis du altså mangler en driver, som du selvgætter på.

jeg tror dog ...odds 70%+ ikke at du mangler driver.

*********
...mindre relevant, men blot en præcisering, fordi
"præcis problembeskrivelse" ofte driller lidt her hos eksperten.

"trådløst netværk" som du omtaler angiver for os pro'er
"trådløst via en enhed i samme bygning".
..jeg gætter på at du "mener det du skriver".

#2 tolker åbenbart din formulering lidt anderledes, og angiver derfor driversektionen for "kommunikation", som omhandler det vi
pro'er kalder "mobilt bredbånd", der handler om internetadgang via mobiltelefon netværket.