Avatar billede a/s Nybegynder
20. april 2013 - 10:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kopierer man billeder fra Google Maps?

Jeg skal bruge nogle billeder af specielle veje og vil gerne benytte kopier af billeder fra Google Maps til brug i et word-dokument.

Hvordan kan det lade sig gøre?
Avatar billede htx98i17 Professor
20. april 2013 - 10:28 #1
Du kunne tage et screendump.
Avatar billede a/s Nybegynder
20. april 2013 - 10:46 #2
@ htx98i17: God idé, men så får jeg alt med og ikke kun billedet af vejen, så det går desværre ikke!
Avatar billede htx98i17 Professor
20. april 2013 - 10:58 #3
Du kan croppe i word :)
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2013 - 11:03 #4
Jeg kan anbefale et gratis program der hedder Screenpresso. Med det kan du tage et afgrænset screendump efter eget ønske. Fås endvidere med dansk sprog.
Kan hentes her: http://www.screenpresso.com/

Hilsen
Lefty
Avatar billede vejmand Juniormester
20. april 2013 - 11:44 #5
Jeg bruger Gadwin PrintScreen, ikke fordi jeg tror den er bedre, bare et alternativ til #4
http://www.gadwin.com/printscreen/
Avatar billede Gaforcee Nybegynder
20. april 2013 - 12:21 #6
tage et screendump. derefter åbener du paint og trykker Ctrl & V.

så kan du selv beskær billedet så det passer og derefter gemme det som den  fil du skal bruge.
Avatar billede Gaforcee Nybegynder
20. april 2013 - 12:22 #7
helt sikker den nemmeste mode og så slipper du også for at installere nye programmer.
Avatar billede a/s Nybegynder
20. april 2013 - 12:29 #8
Tak for alle de gode svar.
Avatar billede vejmand Juniormester
20. april 2013 - 12:32 #9
helt sikker den nemmeste mode
Hmmm, det er jeg altså meget uenig i.......

Med Gadwin PrintScreen tager du et screendump af det du ønsker, og den gemmer selv som en fil.
Ingen åbning af paint, ingen beskæring, ingenting, bare ram ind med musen, og vælg gem.
Når opsætter Gadwin PrintScreen første gang, bestemmer du hvilket format screendump skal gemmes i, og hvor filen skal gemmes.

Nemmere bliver det vist ikke.  :-)