Avatar billede vuske Seniormester
16. januar 2013 - 17:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Oprette fast ip-adresse på printer

Stylus Office BX635FWD - det hedder min printer. Hvordan laver jeg en fast IP-adresse på den
Avatar billede conz Juniormester
16. januar 2013 - 20:26 #1
Nu har jeg ikke sådan en printer selv, så du må bære over med mig, hvis jeg leder dig lidt på afveje engang i mellem.

Jeg går ud fra at du har softwaren installeret?

Kører du Windows, *nix eller OSX?

Siden du ikke selv har skrevet noget, så antager jeg Windows.

Du kan prøve at kigge i Start -> Programmer -> Epson Scan -> Epson Scan Settings, og se om du kan indstille den til at bruge en specifik IP adresse.

(Jeg tror det er Application\Utilities\Epson Scan Settings på OSX)

Ellers kunne du evt. indstille din router til altid at tildele den sammme IP til din printer.
Avatar billede vuske Seniormester
17. januar 2013 - 16:57 #2
Det med routeren bliver det nok, min printer har 192.168.0.5 nu hvad gør jeg så lige
Avatar billede conz Juniormester
17. januar 2013 - 17:45 #3
Hvis du oplyser hvilken router du har, så kan jeg forklare det mere præcist.

Men du skal logge ind på din router gennem din browser (typisk er adressen 192.168.0.1 eller 192.168.1.254 evt. med et portnummer efter), og derinde finde DHCP indstillinger, og sætte den til aldrig at forny delegerede IP-adresser.
Avatar billede vuske Seniormester
17. januar 2013 - 19:16 #4
Min router er en d-link DIR-645 - jeg kan ikke se hvor
Avatar billede conz Juniormester
17. januar 2013 - 21:46 #5
Okay, jeg fandt en manual her: http://www.dlink.com/us/en/support/product/-/media/Business_Products/DIR/DIR%20645/Manual/DIR-645_Manual_US.pdf

Du burde kunne komme ind på din router med 192.168.0.1 (alternativt kan du prøve http://dlinkrouter).

Vælg så Admin i drop-down menuen.
Default passwordet er bare blankt, eller skal du skrive det password du har valgt.

Når du er logget ind, burde der være en menupunkt for oven, der hedder "Setup", hvor så der burde være et menupunkt "Network Settings" til venstre.

Herunder burde du kunne finde noget med DHCP. Helt specifikt leder vi efter "Add/Edit DHCP Reservation".

Her skal du så bare vælge din printer (den burde meget gerne være i drop-down boksen, vælge den IP du vil give den, indtaste printerens MAC-adresse og trykke "Add / Update".

Det burde sørge for at printeren altid får samme IP adresse.
Avatar billede vuske Seniormester
17. januar 2013 - 23:40 #6
Ok det er gjort tak for hjælpen - send svar
Avatar billede conz Juniormester
18. januar 2013 - 10:12 #7
Velbekomme =)