Avatar billede RasmusKP Nybegynder
04. januar 2013 - 09:17 Der er 9 kommentarer

Problemer med autosvar i Outlook 2010

Hej Eksperten.dk

Har et lille problem som jeg håber i kan hjælpe mig med at få løst.
Når jeg sætter min Outlook til automatisk at give svar om at jeg ikke er til stede, slår den ikke automatisk fra.

Vælger "Send autosvar", "Kun i dette tidsrum".

Eksempelvis slog den ikke fra her pr. 2/1-13 kl. 8, som den var sat til.

Er problemet programmet, eller kan der være noget med serveren?

Kører exchange-server 2007.

Håber I kan hjælpe.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. januar 2013 - 12:06 #1
Hej.

  Har du chekket om tiden på din Exchange passer? Den skulle jo gerne synkronisere med en domain controller, som så igen synkroniserer med ekstern kilde, f.eks. [dk.pool.ntp.org]?

De bedste hilsner
Avatar billede RasmusKP Nybegynder
04. januar 2013 - 15:43 #2
Er tjekket, og tiden står som den skal. Det underlige ved det er at Outlook fjerne alle tegn på at autosvaret er slået til, og man skal så ind under autosvar-indstillingerne for at se at den stadig er slået til (de alm. markeringer og bjælken øverst er væk).
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. januar 2013 - 17:44 #3
Hmm, hvilket mode kører du (online / cached)?
Avatar billede RasmusKP Nybegynder
07. januar 2013 - 10:43 #4
Tænker du på selve Outlook eller servermæssigt?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
07. januar 2013 - 14:43 #5
Hej igen.

Det er den måde, Outlook arbejder på:

Kører du "online" foregår alt med det samme PÅ SERVEREN.
Kører du "cached" forgår det først PÅ KLIENTEN og synkroniseres derefter til serveren.

/Carsten
Avatar billede RasmusKP Nybegynder
09. januar 2013 - 08:25 #6
Har nu talt med administratoren af serveren.
Vi kører online, så den snakker med serveren direkte.

Håber det giver nogle ideer til hvad der kan være galt.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. januar 2013 - 11:30 #7
Så vil det være ret vigtigt at finde ud af, om du er den eneste, der oplever dette: Er du det, fortsætter vi lidt med fejlsøgning her, er der andre, vil fejlen skulle findes på Exchange. Jeg kører selv Exchange & Outook 2010 her og synes ikke umiddelbart at kunne genskabe problemet?
Avatar billede RasmusKP Nybegynder
10. januar 2013 - 08:13 #8
Vil forsøge at sætte min autosvar til, og vender så tilbage med info.
Avatar billede RasmusKP Nybegynder
10. januar 2013 - 14:30 #9
Problemer ser også ud til at være hos en af mine andre kollegaer, så vi er i hvert fald to der har problemer med det.
Kunne godt tyde på at fejlen er generel og måske ligger på serveren?