Avatar billede Slettet bruger
05. august 2012 - 13:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

kan ikke få WOL til at virke

hej

har et problem med at få wol til at virke på mit MCE. har haft det til at virke engang for længe siden, og ville prøve nu igen, men kan simpelthen ikke få det til at virke..

har åbnet port på router til min computers ip, og været inde i netværks kortet og slå WOL til men det virker bare ikke, er der en måde man kan teste det på.
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2012 - 13:43 #1
kører med win 7 64 bit ultimate
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2012 - 00:35 #2
eth0      Link encap:Ethernet  HWaddr xx:xx:xx:xx:xx:xx
          inet addr:192.168.2.50  Bcast:192.168.2.255  Mask:255.255.255.0
          inet6 addr: xxx::xxx:xxxx:xxxx:xxxx/64 Scope:Link
          UP BROADCAST RUNNING MULTICAST  MTU:1500  Metric:1
          RX packets:599 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
          TX packets:524 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:1000
          RX bytes:117843 (117.8 KB)  TX bytes:72872 (72.8 KB)
          Interrupt:19 Base address:0xd400

lo        Link encap:Local Loopback
          inet addr:127.0.0.1  Mask:255.0.0.0
          inet6 addr: ::1/128 Scope:Host
          UP LOOPBACK RUNNING  MTU:16436  Metric:1
          RX packets:25894 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
          TX packets:25894 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:0
          RX bytes:2497731 (2.4 MB)  TX bytes:2497731 (2.4 MB)

root@homehub:~# cd /etc/init.d/
root@homehub:/etc/init.d# nano wakeonlanconfig

#!/bin/bash
ethtool -s eth0 wol g
exit

root@homehub:/etc/init.d# chmod a+x wakeonlanconfig

root@homehub:/etc/init.d# update-rc.d -f wakeonlanconfig defaults

Adding system startup for /etc/init.d/wakeonlanconfig ...
  /etc/rc0.d/K20wakeonlanconfig -> ../init.d/wakeonlanconfig
  /etc/rc1.d/K20wakeonlanconfig -> ../init.d/wakeonlanconfig
  /etc/rc6.d/K20wakeonlanconfig -> ../init.d/wakeonlanconfig
  /etc/rc2.d/S20wakeonlanconfig -> ../init.d/wakeonlanconfig
  /etc/rc3.d/S20wakeonlanconfig -> ../init.d/wakeonlanconfig
  /etc/rc4.d/S20wakeonlanconfig -> ../init.d/wakeonlanconfig
  /etc/rc5.d/S20wakeonlanconfig -> ../init.d/wakeonlanconfig

root@homehub:/etc/init.d# /etc/init.d/wakeonlanconfig

root@homehub:/etc/init.d# ethtool eth0

Settings for eth0:
        Supported ports: [ TP MII ]
        Supported link modes:  10baseT/Half 10baseT/Full
                                100baseT/Half 100baseT/Full
        Supports auto-negotiation: Yes
        Advertised link modes:  10baseT/Half 10baseT/Full
                                100baseT/Half 100baseT/Full
        Advertised pause frame use: No
        Advertised auto-negotiation: Yes
        Link partner advertised link modes:  10baseT/Half 10baseT/Full
                                            100baseT/Half 100baseT/Full
        Link partner advertised pause frame use: No
        Link partner advertised auto-negotiation: Yes
        Speed: 100Mb/s
        Duplex: Full
        Port: MII
        PHYAD: 1
        Transceiver: internal
        Auto-negotiation: on
        Supports Wake-on: pg
        Wake-on: g
        Current message level: 0x000000c5 (197)
                              drv link rx_err tx_err
        Link detected: yes

root@homehub:/etc/init.d# halt -i
shutdown -P now

Håber det kan hjælpe ? :-)
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2012 - 15:33 #3
lukket