Avatar billede thomaskrag Nybegynder
31. juli 2012 - 11:40 Der er 1 kommentar

Deployment af Android mobil telefoner

Hej allesammen,

Det er mit første spørgsmål på Eksperten, da jeg altid selv har kunnet finde en løsning på mine problemer. Det her er dog af en hel anden kaliber. :)

I forbindelse med mit job som System Administrator forsøger jeg i øjeblikket at finde en løsning til automatisering af vores mobil telefon deployment.

Det vi gerne vil have er "et eller andet" der kan indstille ting som:

- Automatisk opsætning af WiFi SSID og Password.
- Automatisk opsætning (eller check) af APN.
- Automatisk opsætning af email (Exchange ActiveSync)
- Installering af nogle default apps, så som dropbox og en antivirus (apk filer)

Jeg kan ikke finde nogle Mobile Management Suites som kan automatisere deployment, hvilket er det der tager længst tid at sætte op og kræver meget manuelt arbejde.

Jeg håber der er en ekspert der kan hjælpe da jeg har sat point bonusen til en der har en løsning på dette.

Hvis en løsning bliver fundet vil jeg selvfølgelig dele vores viden med alle andre ved hjælp af en guide.
Avatar billede thomaskrag Nybegynder
31. juli 2012 - 11:42 #1
Det skal desuden nævnes at vores standard telefon for tiden er Samsung S Galaxy Advance, som kører på gingerbread.