Avatar billede hannele Novice
24. juli 2012 - 14:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

fast ip.

Jeg er ved at  opstætte et foscam ip camera udendørs. Jeg har fået det til at virke. Men det virker kun på wifi vi har her i huset. Derfor har jeg fået en fast ip adresse, så jeg også kunne se den udefra. På ferier osv. adressen fik jeg i går, og supporteren på antennelauget hvor vi får internet fra sagde at den ville automatisk opdatere. Når jeg kigger på hjemmesiden hos nalnet står adressen til det jeg fik oplyst igår, men når jeg kigger hos myip, har den forandret sig lidt, og når jeg går ind i start - kør ipconfig/all står den på den gamle adresse endnu.
Skal jeg taste den nye ind på computeren eller på Linksys wrt54g routeren, eller noget helt tredje. Med venlig hilsen Hanne
Avatar billede kgkg Nybegynder
24. juli 2012 - 15:49 #1
De skal indtastes i din router på WAN siden.

Det kan være at de tildeles din router automatisk. Pøve at genstarte din router for at se om den henter den nye IP?

En IPCONFIG /all viser oplysninger vedr. LAN siden af dit netværk.

Hvis du vil se hvilken IP adresse som du har på WAN siden, så skal du kigge på status siden i routeren.

For at få adgang til dit kamera fra WAN siden (Internettet) skal du først "Configure Remote Connection Settings"

Se videoen her: http://ipcam-shop.dk/kamera-9/foscam-fi9820w-wifi-pan-tilt-white-hd-p196
Avatar billede pkbech Juniormester
24. juli 2012 - 16:04 #2
Gå udfra dit netværk ser sådan her ud

Internet -> (Antenneforening local net????) -> Router -> Wifi/LAN -> IP cam og Computer

Du skal sætte Routeren op til port forward til IP kameraet når nogen prøver at kontakte den ude fra på den rigtige port.

Desuden skal du sikre dig at din faste ip er en ekstern IP (WAN IP) og ikke bare en "fast" local ip i din antenneforening. (LAN IP).

At din ip ændre sig hos myip kunne tyde på at det kun er en faste lan ip du har fået i din Antenneforening.

Du skal måske snakke med dem igen? (Support  i Antenneforeningen)

Evt. kigge på Dynamic DNS til din router så slipper du for fast IP og skal "bare" bruge et normalt internet link.
http://geekswithblogs.net/saifkhan/archive/2008/12/28/setup-dyndns-dynamic-dns-on-a-linksys-wrt54g-router.aspx
(Du skal stadig bruge port forwarding til dit IP camera fra din router)
Avatar billede hannele Novice
24. juli 2012 - 16:40 #3
Jeg har prøvet at genstarte, det gav ingen forandring.
De kalder den ekstern ip. Der er først suppert torsdag, det prøver jeg selvfølgelig.  På status siden i routeren står 192.168.1.1 som der hele tiden har gjort. Hvilken side er VAN siden på routeren.
Avatar billede kgkg Nybegynder
24. juli 2012 - 19:57 #4
192.x.x.x IP område er dit LAN (Local Area Network). dvs. dit LOKALE netværk.

WAN Stikket (på routeren) er højst sansynligt gult og er mærket internet

Jeg bladrede lige i en  manual fra Cisco WRT54G. Status siden for WAN skulle være på Status siden, Router fanebledet.

Har du kørt Remote Connection konfigurationen?

Som pkbech skriver i #2, skal du huske at sætte porten som kameraet vil lytte på, op i routeren ellers er der ikke adgang ude fra.

Du laver din port forward under Applications & Gaming.

Du må lige melde tilbage med om du har kørt remote connection konfigurationen. For her skal du bestemme hvilken port som kameraet lytter på.
Avatar billede hannele Novice
24. juli 2012 - 20:38 #5
Remote Connection konfigurationen, nej det har jeg ikke - jeg har kigget under videoen i linket, jeg kan ikke forstå det.
Avatar billede kgkg Nybegynder
24. juli 2012 - 20:48 #6
Du skal på en eller anden måde få kørt denne Remote Connection Guide, da du skal fortælle kameraet hvilken port det skal lytte på.

Hvad hedder dit kamera helt nøjagtigt?

Jeg vil prøve at lave en lille guide til dig. både med opsætning af kamera og port forwardning i routeren.

Men skal lige vide kamera model så jeg kigger i den rigtige manaul.
Avatar billede hannele Novice
24. juli 2012 - 20:57 #7
Det hedder foscam model F18904 - det ville meget dejligt.
Avatar billede kgkg Nybegynder
24. juli 2012 - 21:28 #8
Lige inden jeg får fulgt op på detaljerne, så kan du læse om den port forwarding som skal sættes op her: http://foscam.us/blog/foscamipcameras/guide-to-port-forwarding-linksys-wireless-router/

Det er foscam's support side, og det er jo altid et godt sted at starte :)
Avatar billede hannele Novice
25. juli 2012 - 16:45 #9
Jeg har kigget på det, men ikke lavet noget ved det, jeg er ikke sikker på at det er rigtigt hvad jeg gør.
Avatar billede hannele Novice
09. august 2012 - 16:46 #10
Så er det langt om længe løst. Og det virker fint. Antennelauget løste det. Det sendte simpelthen en teknikker der udskiftede router og modem. Det vi havde kunne ikke bruges. De gjorde det kvit og frit. Det er da et ordentligt antennelaug/internetudbyder. Tak fordi i forsøgte at hjælpe, kgkg og pkbech. Hermed lukker jeg denne.
Avatar billede kgkg Nybegynder
09. august 2012 - 22:15 #11
Det var godt at du fik det til at virke.