Avatar billede jokkejensen Novice
30. april 2012 - 11:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Asp.net C#, håndtere fejl og samtidig skrive til window eventlog ?

Hey

Jeg har lavet en facebook app, hvor jeg har pakket hele lortet ind i en try/catch blok, hvor jeg i catch sender exception til min mail, så jeg hurtigt kunne reagere ved fejl. Desuden servicere den xml, og jeg kan behandle brugeren vha at returnere forskellige fejlkoder i xml'en. ex <Error>User not found</Error>

Dog betyder dette at jeg har mistet min meget mere beskrivende fejlmelddelse i windows server 2008 log.

Hvordan får jeg både min mail og kan sende noget xml tilbage, mens serveren stadig skriver sin detaljerede fejlmeddelses til event loggen ?

Venligst
Jacob
Avatar billede Syska Mester
30. april 2012 - 13:04 #1
rethrow den exception efter du har håndteret den.

try
{
// something that fails.
}
catch(Exception ex)
{
// do stuff
throw;
}
Avatar billede jokkejensen Novice
30. april 2012 - 13:28 #2
Men sender den så mit xml/mail fra catch blokken ?

Tak for input.
Avatar billede Syska Mester
30. april 2012 - 13:34 #3
Yes ... implementer det i // do stuff.

Der efter kan du kaste somme exception igen med throw;
Avatar billede jokkejensen Novice
30. april 2012 - 13:47 #4
super, drop et svar !

Takker
Avatar billede Syska Mester
30. april 2012 - 13:53 #5
svar