Avatar billede hottelasse Nybegynder
19. april 2012 - 17:16 Der er 10 kommentarer

Sony ericsson Xperia Ray kamera lukkelyd

Når man tager et billede på min Xperia Ray siger den en høj lukkelyd, og ved ikke om man kan slå den fra. Jeg har kigget i indstillinger men kan kun finde 3 forskellige lukkelyde men kan ikke finde et sted hvor man kan slukke lyden fra?
Er det muligt at slå den fra?
Avatar billede claes57 Ekspert
19. april 2012 - 17:30 #1
reelt kunne kamera'er være lydløse - men bla krav fra amerikansk lovgivning kræver en hørbar lyd, så folk har en chance for at opdage, at de bliver fotograferet. Det kan ikke slås fra uden at du åbner kamera og piller i elektronikken.
Avatar billede chalde Seniormester
19. april 2012 - 17:42 #2
#0+1 Sæt telefonen på lydløs (har samme telefon).
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. april 2012 - 20:04 #3
Kig her: http://peecee.dk/uploads/042012/Udklip7.JPG
Find punktet "Shutter sound" og ret til der.

#1 Så er det jo godt vi er i DK...
Avatar billede claes57 Ekspert
19. april 2012 - 20:58 #4
#2 - lydløs giver ikke lydløst kamera i nokia - men altså - hvis man skal rundt og tage 'upskirt' billeder, så er sony åbenbart vejen frem.
Avatar billede chalde Seniormester
19. april 2012 - 21:02 #5
#4 Nokia og Sony er nu også noget forskelligt.
Og det er fantastisk skønt ikke at ha en eller en anden omgang *KLIK*, *BEEEP* eller anden lyd så alle omkring en vender sig om fordi man tager et billede, lige som når man bruger et normalt point n shoot kamera.
Avatar billede hottelasse Nybegynder
19. april 2012 - 21:35 #6
Har prøvet at sætte mobilen på lysløs, men det virkede ikke.
Og instruktionerne stod der ikke hvordan man slog det fra :(
Avatar billede chalde Seniormester
19. april 2012 - 21:45 #7
Skal lige nævnes at jeg har opdateret til seneste version (ICS):
Kamera -> indstillingsknappen (højre for "hjem") -> swipe til faneblad 2 -> lukkelyd -> vælg "slukket".
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. april 2012 - 22:07 #8
#6
Nej ikke direkte, men i manualen (som jeg har taget udklip fra i #3) bliver du guidet på vej til at ændre lyd og her vælger du altså slukket.
Avatar billede hottelasse Nybegynder
20. april 2012 - 15:51 #9
Jeg ved godt hvordan man kommer ind i menuen men kan kun vælge mellem 3 forskellige toner og ingen "slukket". Men det kan måske være fordi jeg har T-mobile og de måske kræver at der skal være lyd på.
Har også opdateret min fornyligt, men kan kun vælge mellem de 3 toner.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. april 2012 - 17:09 #10
se, så er det nok usa-lovgivning, der spiller ind her også...
Men prøv at spore lydfilen (den må jo ligge et sted), og se om du ikke kan overskrive den med en tom lyd.