Avatar billede joki Juniormester
18. april 2012 - 09:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Benytte data fra code behind i javasript

Hej

Den klasiske :-) jeg ønsker et script, som udfylder bynavn, når bruger taster post nr.
Jeg har hentet post nr. og bynavn fra min database, hvordan benytter jeg de data i mit javascript

På forhånd tak
Avatar billede Syska Mester
18. april 2012 - 09:35 #1
indæstter dem.

Kan du eventuelt komme med lidt kode på hvad du har gjort indtil videre. Vi er kloge, men ikke tanke læsere :-)

mvh
Avatar billede lasserasch Juniormester
18. april 2012 - 10:04 #2
Jeg ville lave det med noget json. Altså kalde en webservice eller Web page method fra javascript som returnerer noget json til dig, som du så kan udfylde dine kontroller med.
Avatar billede joki Juniormester
18. april 2012 - 11:08 #3
kan godt poste noget kode senere, men intil nu henter jeg objekter af post nr og by, under page load, som gemmes i List<>
Jeg skal så kunne benytte disse data i et javascript
Avatar billede Syska Mester
18. april 2012 - 11:20 #4
Gør som lasse skriver.

Brug what ever js framework du øsnker og kalde en webservice fra client. Returner som json.

http://docs.jquery.com/Getjson

http://williamsportwebdeveloper.com/cgi/wp/?p=494

Der er mange muligheder du kan løse det på, men først skal du i hvert fald have lavet en WebService eller noget som kan kaldes fra client side.

mvh
Avatar billede joki Juniormester
16. oktober 2012 - 14:19 #5
Lukkes