Avatar billede appletree Nybegynder
25. marts 2012 - 18:50 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

DVD vil ikke afspilles

REF.: http://www.eksperten.dk/spm/959770#reply_7923516

Jeg har nu brændt en DVD-R istedet med samme indhold, men DVD-afspilleren vil heller ikke afspille denne.

Hvad kan være galt?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. marts 2012 - 18:56 #1
Er det billige medier du bruger?
Kører du med hurtig brændehastighed?
Har du undersøgt om der er firmware opdatering til dit drev?

Jeg havde selv problemer med mit drev at det ikke ville brænde dvd, specielt af de billige slags. Efter en firmware opdatering har jeg ikke haft problemer.
Avatar billede appletree Nybegynder
25. marts 2012 - 19:02 #2
#1 Jeg har ikke noget problem med at brænde en DVD. Den vil bare ikke afspilles af den pågældende DVD-afspiller.
Diskene er af mærket Verbatim, og brændt med 16x.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. marts 2012 - 19:17 #3
Præsis lige det samme problem jeg havde (også med kvalitets skiver som Verbatim).
Det ændrede sig ikke før jeg opdaterede firmware.
Mit drev er et Liteon 1633S
Prøv at sætte hastigheden ned til 4X hastighed.
Du "sparer" ikke meget tid ved en hurtigere brændehastighed.
Kun ærgrelser når det bagefter ikke fungerer.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
25. marts 2012 - 19:22 #4
har du husket at finlize/lukke skiven

hvis du ikke har gjort/glemt dette vil den normalt kun kunne læses på det drev den er brændt
Avatar billede appletree Nybegynder
25. marts 2012 - 19:26 #5
#3 Den brændte DVD ville godt afspilles af en PS3.
Jeg har desuden brændt andre DVD'er uden afspilningsproblemer.

Jeg mistænker enten dvd-mærket eller video-formatet for at være problemet.
Avatar billede appletree Nybegynder
25. marts 2012 - 19:28 #6
#4 +RW-skiven var ikke lukket, men -R-skiven blev lukket efter brænding i Nero.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. marts 2012 - 19:47 #7
Ja eller selve dvd afspilleren.
Jeg har da oplevet at de dvd skiver jeg brændte godt kunne afspilles på en anden dvd afspiller. Så der kan være flere faldgruber.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. marts 2012 - 19:50 #8
Der er nemlig stor forskel på om den skal afspille en brændt dvd eller en færdigkøbt dvd. Informationslaget i de færdige dvd'er er nemlig mere nøjagtigt end dem man selv brænder.
Avatar billede appletree Nybegynder
25. marts 2012 - 19:56 #9
#7 DVD-afspilleren vil både afspille almindelige DVD'er og brændte DVD'er med VOB+IFO+BUP-filer.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. marts 2012 - 19:59 #10
Afspillerens firmware skal opdateres for at kunne afspille skiven.
At det er Verbatim, hjælper ikke så meget for der er meget stor forskel i kvaliteten af disse.
Her skal medie koden tjekkes. Brug Google til det.
Avatar billede appletree Nybegynder
25. marts 2012 - 20:55 #11
#10 Hvordan opdaterer jeg DVD-afspillerens firmware?
Hvilke medie kode og hvad kan jeg konkludere udfra den?
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. marts 2012 - 21:22 #12
#11
Kig på Sonys side for opdateringer.
Skivens medie kode. På f.eks. http://www.burnalot.dk/index.php?page=products&product_id=8264 er medie koden RITEK S04.
Du kan bl.a finde ud af om hvem skiverne er produceret af m.m.

Selv om dine skiver hedder Verbatim, kan de godt være produceret af f.eks. TDK.
Avatar billede appletree Nybegynder
25. marts 2012 - 22:07 #13
#12 Jeg kan ikke finde nogle opdateringer til DVD-afspilleren og har ikke kunne finde medie koden til diskene, men fandt et link til DVD+R-disken.
http://www.dustinhome.dk/verbatim-dvdr-media-47gb-16x-matt-silver-50-pack/product/5010082359?intcmp=searchProvider_dacsa
DVD+RW
Avatar billede appletree Nybegynder
31. marts 2012 - 23:58 #14