Avatar billede dbg Juniormester
22. marts 2012 - 22:37 Der er 1 løsning

Reperation af Sony Ericsson U20i

Jeg har en Sony Ericsson U20i X10 Xperia Mini Pro hvor det lille hul til opladning er gået i stykker og derfor ikke kan oplade.. benene stritter op og ned og laderstikket kan derfor ikke komme ordenligt i.. dog med MEGET held kan den lade hvis den står i en helt bestemt position men det tager virkelig lang tid at få den til at oplade..

er det ikk bare den her jeg skal bruge for at fikse det? :
http://www.mytrendyphone.dk/shop/sony-ericsson-xperia-61342p.html

og er der nogen som kan forklare mig hvordan man montere det?
Avatar billede dbg Juniormester
29. juli 2013 - 12:11 #1
jeg fandt en måde at fikse det på..
den var dog ikke helt optimal men den var gratis.

jeg skilte mobilen ad og fandt denne komponent:
http://www.mytrendyphone.dk/shop/sony-ericsson-xperia-61342p.html

bennene var brækket og jeg hev dem derfor ud, og pressede nogle nye ind i hullerne..
og hvor fik jeg så nogle nye ben fra? fra et gammelt lan kabel hvor der sidder en masse små tynde ledninger inde i.. og hver af de små ledninger er ikke filtrede ledninger ligsom i alm. kabel men det er fast tykt kober som kan klippes i længde og bruges som ben.

den kan godt oplade nu men den kan ikke sættes til USB.. sikkert fordi bennene ikke sidder 100% som de skal.