Avatar billede KatieBS Nybegynder
22. marts 2012 - 15:06 Der er 6 kommentarer

Strip slashes

Hej!

Er der nogen derude der kan hjælpe mig med at finde en (let) måde at lave strip slashes i textboxe? Jeg synes kun at kan finde det til PHP..

Mvh Katrine
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. marts 2012 - 15:50 #1
Hvad er dit problem? Der er ingen grund til at rode med strip/add-slashes i .NET.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. marts 2012 - 01:37 #2
Og strengt taget vel heller ikke i PHP laengere!
Avatar billede KatieBS Nybegynder
23. marts 2012 - 08:41 #3
Okay, det var bare min kollega der snakkede om at det var nødvendigt for at folk ikke kan rode i databasen. Men det aldrig noget jeg har hørt om i .NET - men han koder også i PHP.

Men det er ikke nødvendigt at tilføje, mht til sikkerhed?

Tak for svar :-)
Avatar billede Syska Mester
23. marts 2012 - 09:29 #4
Kommer an på hvordan man bruger .NET og php.

Det er nok SQL Injection du tænker på, og det er nemt at komme udenom hvis man bruger de tools/frameworks som er til rådighed.

Ved php mener jeg der skal bruges framework til det, da det ikke er indbygget, men jeg kan jeg dog tage fejl.

I .NET er det indbygget ... se Arne_v artiklen om det her: http://www.eksperten.dk/guide/832
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. marts 2012 - 12:29 #5
I PHP er det også indbygget: http://www.eksperten.dk/guide/1480

Det eneste sted man eventuelt skal overveje brug af stripslashes i PHP, er hvis PHP automatisk via magic_quotes selv sætter dem på. Men bedre at slå magic_quotes fra ... og så er dette gamle, og halvskøre PHP-hack fortid.
Avatar billede Syska Mester
23. marts 2012 - 13:08 #6
Sidst jeg brugte php var version 3.x something ... og der var det ekstern. Men rart at se de også har set lyset.

mvh