Avatar billede appletree Nybegynder
20. marts 2012 - 18:29 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

DVD vil ikke afspilles

En brændt DVD vil ikke afspilles - forstår ikke hvad der er galt.

Det er en DVD+RW, brændt på Windows XP SP3 med Nero 11(burning ROM).
Det er AVI-videofiler + SRT-filer(undertekster) - der er 10 filer i alt, 5 AVI + 5 SRT = 4,2GB.
DVD-afspiller er en Sony RDR-HX920(http://www.sony.dk/product/dvd-recorder/rdr-hx920#/TechnicalSpecs)

DVD'en kan godt afspilles på en PS3.
Avatar billede Blueeyez Mester
20. marts 2012 - 18:35 #1
hvad type er dvden du har i brug? -R, +R, -RW, +RW, ??? (Jo mere info desto bedre)
Avatar billede Blueeyez Mester
20. marts 2012 - 18:37 #2
Læste videre og kan være filmens format, prøv evt følgende: http://www.pcworld.dk/art/3532/fra-dvd-til-divx
Avatar billede appletree Nybegynder
20. marts 2012 - 18:38 #3
#1 +RW, som nævnt i #0.
Avatar billede appletree Nybegynder
20. marts 2012 - 18:42 #4
#2 Det er DVD'en som ikke vil afspilles, ikke AVI-filerne. Afspilleren vil nemlig ikke læse DVD'en.
Avatar billede Blueeyez Mester
20. marts 2012 - 19:26 #5
#4 Er det en dual / double layer -RW dvd?

Troede du mente at dvd brænderen var -rw ;)

Har du evt en dvd magen til med jpeg/jpg eller mp3 musik filer på som du vil afprøve? (Grundet eg at jeg er i tvivl om hvor vidt det kan være det der er på dvden eller om det er indholdet.. (Du skriver det er dvden den ikke vil læse, men det den læser er jo indholdet på dvden, derfor tænker jeg at det kan være problemet der er der...
Avatar billede appletree Nybegynder
20. marts 2012 - 19:35 #6
#5 Nej, det er ikke en DL DVD og har ikke mulighed for at afprøve med andet data på en ny DVD+RW.

Tvivler på at indholdet skyldes problemet - hvis det var tilfældet ville den læse disken, men fejle vd forsøg på at afspille en af AVI-filerne.
Avatar billede Blueeyez Mester
20. marts 2012 - 19:58 #7
#6 Nu er problemet så bare at et program læser ikke dvden, den læser indholdet af dvden, hvis der ikke er indhold eller den ikke understøtter indholdet så vil en dvd afspiller sige at der ikke er noget på disken eller at det ikke kan læses fordi den ikke kan håndtere følgende fil type.

Det er dog kun hvis jeg husker korrekt, nu bruger jeg ikke som sådan dvd skiver mere ud over i min pc..
Avatar billede mireigi Novice
20. marts 2012 - 20:52 #8
Har du husket at "lukke" DVD'en? Mange afspillere kan ikke læse DVD'er som ikke er blevet lukket efter skrivning. Det gør selvfølgelig at din RW DVD ikke længere kan overskrives med nyt data.
Avatar billede appletree Nybegynder
20. marts 2012 - 21:16 #9
#8 Læste at det ikke er nødvendigt for RW-diske.(http://www.dvdplusrw.org/Article.asp?mid=0&sid=1&aid=1)
Det var nemlig præcis samme tanke, som faldt mig ind i første omgang.
Avatar billede Blueeyez Mester
20. marts 2012 - 21:34 #10
rw diske er skabt til og kunne blive genskrevet på, hvis man vil lukke en disk så bruger man ikke RW diske :)
Avatar billede mireigi Novice
21. marts 2012 - 01:12 #11
Har du brændt AVI filerne som Data eller som Video?
Ikke alle afspillere kan finde ud af Data.

Hvis det er som Data, er AVI filerne tilfældigvis optaget/kodet i DivX format?
Ikke alle afspillere kan tyde DivX.

Kunne være fint, hvis du kunne teste med en anden +RW DVD lavet på en anden computer. Det kan være en indstilling i Nero som ikke får skrevet informationerne rigtigt.
Avatar billede appletree Nybegynder
21. marts 2012 - 01:34 #12
#11 Data, ellers ville de ikke kunne være på én disk.

Hvis man ser under afspillerens specifikationer - afspillingsformater kan man se at den understøtter DivX.
Tvivler på at det er Nero, som forårsager problemet.
Avatar billede appletree Nybegynder
31. marts 2012 - 23:59 #13