Avatar billede henrik_40 Juniormester
24. februar 2012 - 14:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tilgå hmtl fra console-applikation

Hejsa
Findes der i .NET en måde til at tilgå html-sider fra en Console-appl.?

Og således tilgå elementer v.hj.a. jquery eller javascript?

/henrik
Avatar billede Syska Mester
24. februar 2012 - 14:34 #1
WebClient kan du hente indhold: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.net.webclient.aspx

Du kan ikke få eksekveret js, da det ville kræve en browser engine, som jeg lige ser det, men måske man kan bruge den som er indbygget i .NET, men jeg ville undgå dette og bruge min næste løsning.

Du kan bruge http://htmlagilitypack.codeplex.com/ til at parse din html og lede efter hvad du nu vil have ud. Ville jeg gøre i stedet for at bruge jquery, da det reelt ender med det samme.

mvh
Avatar billede henrik_40 Juniormester
24. februar 2012 - 15:19 #2
Ser sørme spændende ud. htmlagilitypack liger lige det jeg har brug for. Jeg har downloadet de tre filer:
HtmlAgilityPack.dll
HtmlAgilityPack.pdb
HtmlAgilityPack.xml

lagt filerne ind i et katalog. Højreklikket på:
references -> add references og valgt .dll-filen.

Desværre virker det stadig ikke.
(skal måske lige sige at det er en gammel 2005 .NET, som jeg sidder ved.

Kan du hjælpe mig videre?

Hilsen
Henrik
Avatar billede henrik_40 Juniormester
24. februar 2012 - 15:58 #3
hmm, jeg tror selv jeg har svaret, at det er nogle begrænsninger jeg har, så jeg ikke kan lave dll-er. Jeg prøver på min egen maskine når jeg kommer hjem.

Hvis du vil have nogle point, må du gerne lægge et svar til mig.
Avatar billede Syska Mester
26. februar 2012 - 23:21 #4
svar