Avatar billede bjarnefilm Juniormester
11. februar 2012 - 01:54 Der er 1 løsning

Koordinater for nyt vindue efter scroll, csharp.

Jeg har et problem med drawline. Fra starten er der tegnet nogle streger på formen, som

gør knappernes brug mere tydelig. Men når brugeren scroller, og scroller tilbage, så er

stregerne væk. Så har jeg fundet scroll eventen, og brugt refresh og tegn igen. Men så er

stregerne pludselig tegnet i forhold til det nye vindues størrelse.
Hvis vi kalder begyndelsen for start-tilstand. Og hvis vi kalder det nye vindue for ny-

tilstand. Så kan vi lave en formel:

  forskel = start-tilstand - ny-tilstand.

Og så skal de nye streger tegnes efter formlen:

  x = start-tilstand-x + forskel-x.
  y = start-tilstand-y + forskel-y.

Problemet er så, hvor kan jeg hentet x og y for ny-tilstand?

MVH
Bjarne
Avatar billede bjarnefilm Juniormester
14. februar 2012 - 13:34 #1
Lukketid.