Avatar billede joki Juniormester
22. januar 2012 - 09:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

asp web app

Hej

Kan nogen hjælpe mig med nedenstående.
Jeg har udviklet web site i visual studio 2010, mysql som underliggende database. Alt virker som det skal lokalt,men på host får jeg nedenstående fejl, når jeg tilgår sider, som har forbindelse til databasen.

Could not load file or assembly 'MySql.Data, Version=6.1.6.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=c5687fc88969c44d' or one of its dependencies. The system cannot find the file specified.

Jeg har sat

Properties på mysql til nedenstående.
Set "Copy local" = true
set "Specific version = true

Når jeg publisere (direkte fra visual studio) har jeg sat til at overføre "All files in this project"
Kan se der oprettes et "bin" bibliotek hos host hvor mysql dll filer gemmes men får stadig fejlen.

På forhånd tak
Avatar billede runesoft Nybegynder
22. januar 2012 - 10:03 #1
Er det den rigtige version af mysql du får lagt med op? Hvis du har en version i gac der er anderledes end den i dit projekt kan man nogen gange få nogen mærkelige fejl
Avatar billede joki Juniormester
22. januar 2012 - 10:35 #2
Hvor ser jeg hvilken ver. som er i gac ?
Avatar billede lasserasch Juniormester
22. januar 2012 - 11:38 #3
På din lokale PC hvor det virker, ligger der ikke en fil i bin biblioteket som hedder "mysql.data.dll"?

Ligger denne fil også på den server i bin biblioteket hvor det ikke virker?

Mvh.
Lasse
Avatar billede joki Juniormester
22. januar 2012 - 11:51 #4
jo den ligger begge steder
Avatar billede joki Juniormester
19. juli 2012 - 12:57 #5
Lukkes