Avatar billede mcklarsen Nybegynder
14. januar 2012 - 22:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Multi Monitor System

Hej Alle Eksperter!

Jeg har i sinde at invistere i en ny computer inkl. skærmE,
og jeg har besluttet mig for at få lavet mig et tilfredsstillende Multi-Monitor Setup, der skal ende ud i noget der kommer til at ligne følgende:
        ____________
        |            |
        |    32"    |
        |____________|
  ______  ________  ______
|      | |        | |      |
| 21"  | |  26"  | | 21"  |
|______| |________| |______|

Jeg starter fra scratch, altså jeg mangler samtlige skærme og selve computeren, samt noget viden om at sammesætte disse dele.
Det skal siges at jeg ikke er 'Gamer-typen', så det computeren og systemet skal tilbyde er et funktionelt desktop med rigeligt hukommelse og kraft til diverse 'mindre'-grafik krævende opgaver.

Et umiddelbart fremtids-scenarie for mig, vil være film på én skærm, internet på en anden, tekstbehandling på den tredje og diverse små opgaver på den fjerde. Men der skal stadig gerne være ressourcer til at klare lidt tungere opgaver. Det skal i denne sammenhæng siges at jeg lider af selv diagnosticeret ADHD og ikke accepterer det mindste lag og når jeg beslutter mig for at åbne et af de programmer der bruges til ovennævnte handlinger, så skal det altså bare åbne prompte..! :P

Udover det ovenstående overvejer jeg at have en mulighed for at tilslutte yderligere et tv, som ville blive systemets femte skærm, med mulighed for at afspille en sekundær film eller klone den - i tegningen foreviste - 32" skærm.

Så her kommer spørgsmålene (:

1. Er der nogle forslag til hvilke skærmstørrelser der vil være passende at sammensætte for at det ikke bliver upraktisk eller brugen af systemet bliver for omstændigt?

2. Et forslag til en computer (stationær) der indeholder det nødvendige hardware til at løfte ovenstående opgave?
(Gerne med link til handels sted)

3. Er der nogle grafikkorts producenter, der generelt kan siges at operere bedre med multi-monitor systemer end andre?
(Gerne med begrundelse herfor)

4. Er der behov for tillægs software for at administrere de forskellige skærmes indstillinger, eller kan der - uden at være et decideret behov - være en fordel i at anskaffe sig det, og i såfald hvilket software?

5. Bliver det meget omstændigt/dyrere at tilføje en femte selvstændig skærm?
...og hvad hvis denne blot - altid - skal klone en af de i forvejen værende skærme?

6. Er hele scenariet muligt med en bærbar computer, meget gerne med mulighed for en Docking Station?
(Her tænker jeg ummidelbart på ialt tre forskellige løsninger:)

6.1 Den bærbare computer får tilsluttet 4 eksterne skærme som tidligst beskrevet, og bruger ikke sin egen skærm.

6.2 Den bærbare computer erstatter den - i tegningen foreviste - 26" skærm ved brugen af sin egen, så der blot tilsluttes 3 skærme.

6.3 Den bærbare computer gør én af mulighederne i pkt. 6.1/6.2 samt får tilsluttet den femte/sjette "film-skærm" der ikke er med på tegningen.

Jeg ved det kan lyde af 'lidt af en mundfuld', men vil gerne have en god grundforståelse for mulighederne og økonomien i dette system inden jeg begynder at erhverve udstyr, der er for dyrt, ligegyldigt eller hvis alternativ jeg ikke har været bekendtgjort med p.g.a. manglende indsigt.
Avatar billede mcklarsen Nybegynder
14. januar 2012 - 22:34 #1
Der blev tegningen/illustrationen da lige skubbet lidt så her kommer et forsøg på at rette dette:

        ____________
        |                            |
        |            32"          |
        |____________|
  ______  ________  ______
|              | |                  | |              |
|  21"      | |      26"      | |    21"    |
|______| |________| |______|
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2012 - 23:17 #2
http://9xmedia.com/new/products/index.php Til multi monitor software

http://www.desktopped.com/ Her kan du finde det du har brug for medhensyn til setup så det kommer til at køre bedst!
Avatar billede mcklarsen Nybegynder
15. januar 2012 - 21:25 #3
#2 Ikke helt fyldestgørende nok, men tak=)
Avatar billede mcklarsen Nybegynder
23. januar 2012 - 01:21 #4
lukket