Avatar billede simsen Mester
04. januar 2012 - 15:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Best practice vedr. automatiske opdateringer af database

Hej,

Jeg har min client/server løsning, som består af én server, der ligger på én maskine, flere klienter der ligger på forskellige maskiner.

Klienterne indeholder også et administrationsmodul, hvor administratorer kan sætte forskellige ting.

Nu er det sådan at flere gange dagligt skal der importeres forskellige filer til systemet og lægges i databasen.

Jeg har i databasen lavet en tabel, hvor administratoren kan opdatere stien til hvor de filer, der skal bruges til at opdatere databasen ligger og hvor ofte der skal opdateres.

Nu er det jeg så vil bruge en timer (så langt så godt), der så går ind og tjekker om det et tid til at opdatere - men skal den ligge på serveren eller på klienten?

Hvis jeg ligger den på serveren, så bruger den jo kun timeren én gang (hvert 5. minut) for at tjekke) MEN så er der problemet med stien til filerne...Den finder administratoren jo ud fra klient maskinen, som måske ikke har samme opsætning som serveren.

Hvis jeg ligger den på klienten, så vil samtlige klienter jo gå ind og tjekke hvert 5. minut og igen her - kan være forskellige opsætninger på de forskellige maskiner.

Med opsætning mener jeg, at jeg har lagt en netværksmappe på X drevet - min kollega har lagt samme på Y drevet osv.....

Hvordan har I løst ovennævnte problematik?
Avatar billede arne_v Ekspert
04. januar 2012 - 15:36 #1
Jeg vil sige timer paa server og lav om paa operationelle procedurer, saaledes at filer der skal loades skal uploades til server og load af filer ogsaa sker derfra.
Avatar billede simsen Mester
04. januar 2012 - 15:49 #2
Det vil jeg så gøre :-) Og så må de bare vænne sig til at de ikke kan sætte stien til filerne andet end på serveren og ikke fra deres administrations modul. Ellers er det jo der går "ged" i den :-)

Tak for svar og smid et svar :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
05. januar 2012 - 02:09 #3
svar