Avatar billede pvn Juniormester
26. december 2011 - 23:41 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

iPhone headset - podcast

Anvender min iPhone til at lytte til podcast og lydbøger.

Men jeg er træt af at bruge headset med ledning. Findes der bluetooth headset der kan anvendes til både telefoni og podcast?

Hilsen
Peter
Avatar billede pstidsen Novice
26. december 2011 - 23:46 #1
Forskellige headsets til iPhone: http://store.apple.com/dk/browse/home/shop_iphone/iphone_accessories/headsets Nogle er trådløse.
Avatar billede chalde Seniormester
26. december 2011 - 23:48 #2
Avatar billede pstidsen Novice
27. december 2011 - 00:16 #3
for at være 101% sikker på at det virker, så gi lidt mer og køb ved apple. Så har du også det fine design.
Avatar billede chalde Seniormester
27. december 2011 - 00:17 #4
Standard bluetoothforbindelse. Så medmindre Apple har brudt med protokollen, så skulle der ikke være problemer.
Avatar billede pstidsen Novice
27. december 2011 - 00:20 #5
nej ikke som headset, men pvn skriver at det også skal bruges til telefoni og der er det jo ikke sikkert at knapperne virker...
Avatar billede chalde Seniormester
27. december 2011 - 00:23 #7
Apple har jo sjældent for vane at komme kundernes pengepung til gode ;)
Avatar billede chalde Seniormester
27. december 2011 - 00:28 #8
Min tidl. kollega har: http://www.mytrendyphone.dk/shop/sony-ericsson-mw600-23191p.html som han bruger med sin iPhone (4).
Og han er ganske tilfreds med det. Fordelen er at der også er radio i samt at du selv kan vælge om du vil bruge de propper der følger med eller bruge andre.
Avatar billede pvn Juniormester
27. december 2011 - 21:24 #9
Hej

Tak for alle svarerne.

De bluetooth headset jeg har haft gennem tiden, har "kun" kunnet bruges til telefoni.

Jeg søger et bluetooth headset der både kan bruges til telefoni og til at lytte til podcast, lydbøger o.lign.

Af de foreslåede headset, er der nogen der har erfaring med at headsettet kan bruges til begge formål?

Hilsen
Peter
Avatar billede chalde Seniormester
27. december 2011 - 21:44 #10
Avatar billede pvn Juniormester
08. januar 2012 - 11:09 #11
Hej Chalde

Efter at have læst de 2 beskrivelser er jeg i tvivl om, hvorvidt den enhed der vises, er en radio/bluetooth enhed, der kræver at man bruger ørepropper.

Det jeg søger er et bluetooth headset som dette http://www.mytrendyphone.dk/shop/jabra-arrow-bluetooth-21130p.html hvor det er muligt ligeledes at benytte radioen og MP3 afspilleren  i telefonen.

De bluetooth headset jeg har haft hidtil, har ikke kunnet benyttes sammen med radioen og MP3 afspilleren  i telefonen.

Hilsen
Peter
Avatar billede pvn Juniormester
08. januar 2012 - 11:26 #12
På mytrendyphone.dk faldt jeg over begrebet A2DP.

På EDB-priser faldt jeg over betegnelsen Bluetooth-profiler.

Dette headset http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=439482 har Specifikationen "Bluetooth-profiler    Headset Profile (HSP) / Advanced Audio Distribution Profile (A2DP) / Hands Free Profile (HFP)"

Betyder bluetooth profilen A2DP at jeg kan lytte til radio & MP3 afspiller via headsettet?

Hilsen
Peter