Avatar billede jass22 Nybegynder
17. december 2011 - 20:39 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

E-bogslæser DRM

Jeg har anskaffet mig en E-bogslæser, og har prøvet at låne en e-bog på ereolen. Det gik fint, og jeg kan læse den på computeren. Når jeg så lægger den på læseren vil den ikke åbne. Så har jeg prøvet at bryde beskyttelsen, det ser også ud til det er i orden, men når jeg kopierer den til læseren, sætter den mærkelige tegn i stedet for æøå. Jeg har prøvet at hente en gratis bog, og der er ingen problemer.

Læseren er en Travel Book fra
http://gavespecialisten.dk/julegaver-16/dkk-400-560-30/travel-book-913.html
- jeg kan ikke finde den andre steder, så jeg ved ikke helt, hvad det er for en.

Er der nogen der kan hjælpe mig på vej.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. december 2011 - 21:01 #1
"Så har jeg prøvet at bryde beskyttelsen, det ser også ud til det er i orden"
der er så sket en fejl i tegn - du skal bruge et program, der genkender nordiske tegn, og ikke bare et usa-produkt.
Avatar billede jass22 Nybegynder
17. december 2011 - 21:24 #2
Har du eller andre forslag til hvilket program der kan bruges. Jeg har søgt uden at kunne finde noget, Jeg har prøvet dette http://www.piratgruppen.org/forum/showthread.php?t=101295
men kan ikke få det til at virke.
Avatar billede jass22 Nybegynder
17. december 2011 - 22:17 #3
Kom lige i tanke om at jeg godt kan læse den afkodede bog på pc'eren med Adope Digital Editions. Der er der ingen problemer med æøå.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. december 2011 - 11:36 #4
hvis din traveler og pc er på samme drm-id, så kan du læse bøgerne begge steder uden at bryde nogle koder. Det virker i hvert fald fint med min sony...
Avatar billede jass22 Nybegynder
18. december 2011 - 21:23 #5
Hvordan sikrer jeg mig at de har samme ID. Jeg kan se min læser i ADE, er det nok, eller skal der andet til.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. december 2011 - 10:36 #6
I Adobe Digital Editions er det menuen Library/Authorize Computer
Der står, hvem programmet kender - det skal være det samme navn/email begge steder.
Avatar billede jass22 Nybegynder
19. december 2011 - 17:08 #7
Der står kun:
This computer has been authorized to:

og så min mail adresse. Jeg syntes ikke jeg nogen steder kan finde, hvordan jeg tilføjer e-bogs læser.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. december 2011 - 17:11 #8
det skal du gøre via ebogs-læseren - evt via et stykke medfølgende pc-software.
Avatar billede jass22 Nybegynder
19. december 2011 - 17:25 #9
Det kan godt være jeg er lidt tungnem. Men hvis jeg skal gøre det på e-bogen, tror jeg har et problem. Der er ikke mulighed for at komme på Internettet på ebogen, og når jeg tilslutter den til pc'eren kan jeg ikke bruge ebogen. Den er låst og så står der bare "USB" Skal jeg finde et program og overfører til ebogen, og åbne den der eller???
Avatar billede claes57 Ekspert
19. december 2011 - 18:13 #10
der må du ty til manualen - jeg har kun prøvet to stk - og begge kom med program til pc.
Avatar billede jass22 Nybegynder
19. december 2011 - 19:02 #11
Jeg har nu fundet min e-boglæser under et andet navn (Blackbird eReader) og kan se at den ikke understøtter DRM beskyttede bøger. Så nu er jeg tilbage til, at jeg skal have fundet et program der kan bryde denne, med danske tegn. Så hvis der er nogen der kender en sådan, er jeg meget interesseret. Jeg leder selvfølgelig også selv videre.
Avatar billede monsunen Nybegynder
05. februar 2012 - 15:22 #12
hej, løste du problemet, jeg kan heller ikke få den til at virke med drm, hilsen Henrik
Avatar billede jass22 Nybegynder
07. februar 2012 - 22:14 #13
Nej, jeg har stadig ikke fået det til at virke. Så jeg håber stadig der er en der har en løsning på problemet.
Avatar billede monsunen Nybegynder
08. februar 2012 - 08:07 #14
måske vi kan udvikle metoden sammen. Jeg har fået en anden ebogslæser med android til at fungere - efter meget bøvl. Det er en PocketBook. Metoden der er flg.:
- indlæs programmet ODMediaConsoleSetup.apk (ODMC) og installer det
- sæt indstilling for Adobe Digital Editions i ODMC
- indlæs en internet browser og log på ebogreolen.dk
- lån en bog
- skriv OK for Aldiko og ADE
- accepter ODMC som reader
- bogen kan læses
Der er to vigtige forskelle til Blackbird eReader, som ikke har WIFI og ingen filstyringsprogram. Det sidste kan nok hentes på nettet, og kan sikkert bringes til at eksekvere .apk filen så vi mangler bare at få koblet Blackbird op til nettet? måske via USB forbindelse til PC?
Nogle ideer? noget der kan bringe os videre?
I manualen for Blackbird eReader står der, at den kan læse DRM-bøger, men det virker altså ikke i Android. Og biblioteket anbefaler Aldiko til Android, men det virker heller ikke.
Jeg kæmper forresten også med at downloade fra netlydbog.dk til Blackbird eReader, men også der driller DRM. Blackbird eReader kan sagtens tage podcast fra DR uden DRM.
hilsen
Henrik
Avatar billede monsunen Nybegynder
08. februar 2012 - 08:14 #15
.... og lige en jkommentar til at få godkendt Blackbird eReader i ADE. Det gik ret let for mig. Jeg har windows XP på PC'en.
- knap Blackbird eReader på til PC via USB
- åben ADE
- PC'en kæmper i lang tid med at genkende Blackbird eReader
- når der er hul igennem ser du i venstre margin iADE under 'bookshelves'
- og her bliver Blackbird eReader så tilføjet på næstnederste pkt
Avatar billede jass22 Nybegynder
02. april 2012 - 09:17 #16
Det ser ikke ud til at der er nogen der har nogle løsningsforslag, så jeg lukker tråden nu. Jeg takker de der er kommet med forslag hidtil.
Avatar billede jass22 Nybegynder
02. april 2012 - 09:21 #17
Lukket