Avatar billede TThorn Nybegynder
23. september 2011 - 20:57 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Acer Aspire One med tast-problemer!!

Hej

Jeg har en Acer Aspire One som er ved at være 2 år gammel.
Den har været igennem hænderne på mine børn, og nu er der flere af tasterne (nogle tal og bogstaver) som ikke virker mere (og det er ikke NumLock).

Er der nogen som har en ide om, det kan lade sig gøre, og om det kan betale sig? Den er jo lille og handy, og trods W2K, ganske velfungerende.

Hilsen Thomas
Avatar billede pstidsen Novice
23. september 2011 - 22:47 #1
hvordan virker ikke? Skriv den andre tegn i stedet for eller slet ingenting? Har der været væske i?
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
24. september 2011 - 07:38 #3
Prøv at holde "FN"-tasten i bund og se om du kan skrive..
Avatar billede TThorn Nybegynder
24. september 2011 - 08:48 #4
#1 og #3:
Jeg har ikke fuldt overblik over alle taster, men det er bl.a. tasterne 5, 7, 9, +, å der har problemet :-)
Faktisk også F11 (hvor Fn+NumLock ligger :D, så jeg kan ikke engang rigtig komme den vej uden om).
Avatar billede TThorn Nybegynder
24. september 2011 - 08:49 #5
#2:
Model nummeret er D250-1Bw
Ok, din søgning giver god mening, så min lille Acer vil måske få et længere liv...

Sådan noget som at udskifte tastaturet, er det noget jeg selv kan hygge mig med på køkkenbordet?
Avatar billede TThorn Nybegynder
24. september 2011 - 08:55 #6
Ah, youtube is my freind: http://www.youtube.com/watch?v=-TPoVN-D6vw

#2: laver du et svar, så jeg kan give dig point?
Avatar billede pstidsen Novice
24. september 2011 - 14:31 #7
fhansen82: hvorfor skulle et tastatur løse det? Det kan mindst ligeså godt være et software problem..

TThorn: Vil du svare på #1? eller bare skyde flere hundrede efter noget som du i princippet ikke ved om vil virke?
Avatar billede TThorn Nybegynder
24. september 2011 - 16:07 #8
Kære pstidsen,

jeg synes jeg havde svaret i #4, men du har ret, det kunne ligge et andet sted. Desuden lagde jeg jo selv op til, at det var et nyt tastatur der skulle til i mit oprindelige spørgsmål, så fhansen82, svarer jo bare på hvad jeg spørger om.

Lad mig gå mere i detaljer:

Du spørger:
- hvordan virker ikke?
- Skriv den andre tegn i stedet for eller slet ingenting?

Tasterne 5, 7, 9, +, å har problemer. Når jeg trykker på dem, så sker der ingenting: D.v.s. der kommer ikke andre tegn, og de virker heller ikke sammen med shift-, control- eller AltGr-tasterne.

F.eks. ved shift+5 kommer der ikke et % og ved AltGr+5 ikke et €  (Dette er skrevet på en anden computer). Det samme gælder for de andre taster.

Det gælder også F11 (hvor Fn+NumLock ligger :D, så jeg kan ikke engang rigtig komme den vej uden om).

- Har der været væske i?
Nej, men omvendt har den i lang tid været ude af mine hænder. Så jeg kan ikke afvise det.

Jeg tror ikke selv, at det kan være et software problem, for det opstår i alle programmer! Så skulle det vel være driveren, se, der har du måske fat i noget...
Det lyder som en vittighed, men når min søn skulle bruge 5, 7 eller 9, så startede han lommeregneren, klikkede tallet frem med musen og kopierede det over, hvor det skulle bruges (:D :D).

Kan det bare være banalt skidt, der har sat sig fast? Hm, hvor er støvsugeren henne

... to be continued
- når jeg har støvsuget tasterne
- og opdateret driveren i eRecovery,
hvad det så måtte være for en...
Avatar billede pstidsen Novice
24. september 2011 - 22:17 #9
pas på med støvsuger og computer... Brug hellere en kompressor.
Avatar billede TThorn Nybegynder
18. oktober 2011 - 20:11 #10
Beklager den lange ventetid, men det har ikke hjulpet, så nu står den på et nyt tastatur.

Tak for jeres input!

pstidsen og fhansen82, hvis I vil give et svar til pointgivning!
Avatar billede pstidsen Novice
18. oktober 2011 - 21:38 #11
her. tak for point :)
Avatar billede pstidsen Novice
18. oktober 2011 - 21:56 #12
Hvad med fhansen82 ?
Avatar billede TThorn Nybegynder
18. oktober 2011 - 22:04 #13
han skal nok få sine point!
Avatar billede pstidsen Novice
18. oktober 2011 - 22:06 #14
Er du sikker på det? Når du først har givet point i et spm kan du ikke give flere. Læs: www.eksperten.dk/faq
Avatar billede TThorn Nybegynder
14. januar 2012 - 22:46 #15
Skulle nogle kikke på denne tråd, så endte det med, at jeg købte et nyt tastatur. Det løste problemet.