Avatar billede LennartH Nybegynder
19. september 2011 - 09:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skrivetilladelse i wow64-mappen

Jeg benytter en dll fra en 3.part i min C# kode. Alt fungerer fint, også i 64-bit udgaven. Men 3.parts komponenten kræver, første gang den kaldes, at der skrives en licensfil i system32 / wow64 mappen. Jeg distribuerer det samlede program via ClickOnce i Visual Studio 2010. Brugere af programmet vil altid have administrator rettigheder på deres pc, men den giver et problem i Windows 7 64-bit.

Nogen der har en anvisning på hvordan jeg manuelt kan hjælpe brugeren til at få skrivetilladelse i wow64-mappen?
Tror det er udelukket at gøre det automatisk.

Mvh og på forhånd tak!
Lennart
Avatar billede LennartH Nybegynder
01. februar 2012 - 10:57 #1
Lukker spørgsmålet
Avatar billede Syska Mester
01. februar 2012 - 16:57 #2
Højre klikke på programmet efter det er installeret og "Run as Administrator" så burde der være adgang.

mvh
Avatar billede LennartH Nybegynder
01. februar 2012 - 18:12 #3
Nu skriver du højreklikke på programmet. Problemet er, at der skal dannes en lic-fil under installationen af 3. parts-komponenten. Dvs. det sker i deres installations script og som jeg har oplyst, vil brugeren ALTID have administrator rettigheder. Jeg kan så oplyse at det faktisk er lykkedes fint på 2 andre W7 64-bit maskiner ... der skulle brugeren blot køre samme installation 2 gange. Så der er sikkert et eller andet biks med den konkrete pc.

Tænkte blot på om andre var stødt ind i samme problem med W7 64-bit.

Men tak for du lige svarede.
Avatar billede Syska Mester
01. februar 2012 - 18:59 #4
Jeg har nok haft dette på min liste og så der kom svar.

Ja, men selvom du er Administrator på PC'en som bruger, så starter ens programmer ofte op med færre rettigheder.

Sådan at man kan undgå mange ting, hvor man explicit skal angive man vil starte programmet med flere rettigheder.

Men nej, er ikke løbet ind i dette problem.

Helt iorden, vi er her for at hjælpe hinanden :-)
Avatar billede LennartH Nybegynder
02. juni 2012 - 06:11 #5
Det viser sig at det ikke drejede sig om rettigheder, men om hvordan 32-bit DLL fungerer i et 64-bit miljø.

Fik igår dette hint fra 3.parts udbyderen:

When compiling your C# project, make sure that you change the build settings to target a x86 platform. Unfortunately, the default setting is "Any CPU", which causes Windows to use the 64-bit runtime libraries when the application runs on a Windows 64-bit machine. This can cause a mismatch with the DLL file.

... og så var mit problem løst.
Avatar billede LennartH Nybegynder
02. juni 2012 - 21:43 #6
Løsning fundet så jeg lukker denne tråd ...