Avatar billede henrikris Nybegynder
22. juni 2011 - 12:30 Der er 4 kommentarer

harddisk

Hej

ved nogen hvordan jeg kan få mine gamle filer  fra en harddisk som sad i en computer som brød sammen - mener jeg har hørt at man skal tage harddisken ud og bruge den som en ekstern harddisk ved at tilslutte den en anden computer - men hvordan gør jeg det - hvilken type tilledning skal jeg bruge - der står på den, at det er en seagate momentus 5400.3  160 GB - som sad i en packart-bell - computeren blev engang udsat for en mindre slag imens den var kørende, og resulterede i, at harddisken muligvis blev påvirket af slaget - den blev dog ikke tabt på gulvet - men låget blev klappet i lidt for hårdt..

venligst Henrik
Avatar billede Blueeyez Mester
22. juni 2011 - 12:42 #1
Jeg går ud fra det er en sata harddisk så kan du tilslutte den en anden pc (Stationær som har sata porte) eneste du så skal er at have et sata kabel og evt strøm kabel som er i pcen (Strømforsyningen) sata kablet skal du dog selv have/anskaffe medmindre de blot er inde i stationæren, du kan os købe et eksternt kabinet, men hvis du blot vil opnå adgang til harddisken så er det en dyr løsning hvis det kun er denne ene gang du vil sådan noget...
Avatar billede Progu Nybegynder
22. juni 2011 - 15:58 #2
Hej Henrikris.

Du kan bruge kablet på nedenstående link til det du efterspørger.

http://produkt-guiden.dk/product/sandberg-usb-all-in-1-hard-disk-link-13170

Håber det kan bruges.
Avatar billede henrikris Nybegynder
23. juni 2011 - 14:45 #4
OK mange tak - men er der ingen risiko ved det, jeg ved jo ikke om denne harddisk er skadet, og hvad hvis den er, er der så nogen forholdsregler som jeg skal tage inden jeg "connecter" - det var egentlig mest det som jeg godt kunne tænke mig at vide - he he....

Henrik